Didkwa Telah Mengaba!kan Keluarga Kerana ‘Kekasih’, Aiman Tino Mula Buka Mulut Dedah Perkara Sebenar

KUALA LUMPUR: Status dimuat naik ibu Aiman Tino yang mend4kwa anaknya sudah berubah hingga melupakan keluarga, meletakkan penyanyi dan pelakon itu sekali lagi dalam kontr0versi.

Perkongsian Hazelina Mat Jalil melalui Instagram (IG) Story yang mend4kwa terkilan dengan s1kap Aiman yang sukar dikesan dan dihubungi, pantas v1ral hingga menjadi top1k hangat netizen, malam tadi.

Lebih mengejvtkan, Hazelina mend4kwa anaknya itu mengabaikan karier dan dikongkong seorang wanita dikenali sebagai Farah, sejak akhir-akhir ini.

Menghubungi Aiman atau nama sebenar, Mohammad Aiman Yusri, penyanyi ini menjelaskan apa yang berlaku berpunca daripada salah faham.

“Semuanya salah faham dan kh1laf atas diri sendiri. Tab1at saya sejak dahulu lambat membalas mesej diterima melalui WhatsApp dan menjawab panggilan lalu timbul andaian itu dan ini.

“Ini termasuk Mama yang meluahkan perasaan di IG. Saya ada kalanya terlupa hendak membalas panggilan orang lain dan mengaba1kan mesej diterima.

“Perkara begini yang saya ambil mudah membuatkan orang lain termasuk ibu bapa terk1lan… Sampai mereka boleh fikir macam-macam,” katanya yang segera pulang ke rumah keluarga di Kuala Kubu Baru, Selangor untuk melera1kan masalah.

Memberitahu BH Online, Aiman sedar s1kap sambil l3wanya itu menyus4hkan ramai pihak termasuk keluarga.

“Saya mengaku s1kap begini mendatangkan mas4lah kepada karier. Ibu bapa mana yang tidak risau jika berdepan kelakuan anak begini.

“Saya harap tab1at ini dapat diubah demi keba1kan. Saya tak boleh fikir mudah dan ambil ringan perkara yang sebenarnya penting hingga boleh menyusahkan orang lain,” katanya.

Menjawab dakw4an kon0n dik0ngkong gadis dikenali sebagai ‘Farah’, Aiman mengaku mereka berkenalan atas urusan kerja.

“Apa yang terjadi tidak perlu babitkan dia atau orang luar. Macam saya cakap, semua ini sil4p sendiri,” katanya.

Sementara itu, Aiman menjelaskan, dia tidak dapat menghadiri sidang media maya pengumuman konsert virtual, ITSU 360 Care U, pada jam 2 petang ini, atas beberapa sebab.

Konsert ITSU 360 Care U bakal distrim secara langsung dari Mega Star Arena, di sini, pada 20 Februari depan.

Selain Aiman, konsert itu membariskan artis terkenal seperti Ella, Wany Hasrita, Naim Daniel dan Ernie Zakri.

 

Sumber: BH ONLINE

Apa komen anda?