“Saya senang je, kalau suami tak boleh bagi zurlat, saya ceralkan je” – Ifa Raziah

Disebalik keceriaan dan telatahnya yang g1la-g1la, siapa sangka tersel1t satu kisah duka menyelubungi pelakon dan penyanyi, Ifa Raziah.

Menerusi episod tiga Borak Kelamin yang bakal ditayangkan 9 malam ini, Ifa mendedahkan per1t get1r bergelar seorang ‘j4nda berhias’.

Menurut Ifa, satu hakikat yang terpaksa ‘ditelan’ oleh seorang j3nda adalah banyak kesusahan terpaksa dilalui berbanding bahagia.

“Saya ni ada dua episod bergelar janda. Dulu masa sebelum jadi artis saya dah bercer3i, tahan setahun je perkahwinan tu. Saya senang je, kalau suami tak boleh bagi zuriat, saya cer3ikan je.

“Selepas jadi artis, saya kahwin kali kedua, namun tetap dicer4ikan sampailah perkahwinan ketiga.

“Orang nampak saya ceria, bergelak tawa, tapi realitinya banyak dugaan bergelar Janda.

“Masyarakat pandang janda ni h1na, jah4t dan berd0sa sangat. Kita tak minta jadi begitu, tiada wanita dalam dunia ni minta dicer4ikan,” katanya.

Jelasnya, sepanjang menjadi janda juga, dia kerap berdoa kepada Allah SWT supaya dikurniakan suami yang mampu bimbing dan jaga dengan penuh kasih sayang.

“Alhamdulillah selepas kehancvran yang saya lalui, Allah hadirkan suami yang terbaik buat saya.

“Now dah masuk ulang tahun ke 17 selepas 20 tahun kami bercinta.

“Banyak suami korb4nkan untuk saya, moga cinta kita kekal ke Jannah, terus sama-sama hidup dan m4ti,” katanya.

Sementara itu, seorang lagi tetamu undangan, Pakar Motivasi terkenal, Dr Tengku Asmadi Tengku Mohamad menjelskan menafkahi janda seolah per4ng Fisab1ilillah.

“Ada pahala menafkahi janda, walaupun tiada ikatan. Tapi ramai orang salah faham,” katanya.

Jika ingin tahu bagaimanapun hukum menafkahi janda biarpun tiada ikatan, anda perlu tonton Borak Kelamin yang ditayangkan selama 60 minit ini secara eksklusif pada setiap hari Isnin, jam 9 malam di saluran Astro Ria (104) dan Ria HD (124).

Dihoskan oleh Elly Mazlein dan Awal Ashaari, Borak Kelamin juga boleh distrim menerusi aplikasi Astro GO dan perkhidmatan On Demand untuk pilihan yang lebih fleksibel.

Program ini juga diklasifikasikan untuk tayangan 18 tahun ke atas kerana mengandungi aspek kedewasaan yang tidak keterlaluan dalam setiap topik perbincangan.

Sekadar info, selepas bercerai buat kali kedua, Ifa kemudian mendirikan rumah tangga bersama Mohd Yani Abdul Rahman pada tahun 2004.

VIDEO :

Video Player

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : GEMPAK.COM via Mediabawang

Apa komen anda?