Nafi bertunang, Nabila dedah mcm mana dia boleh jatuh hati dgn Engku Emran

Noor Nabila tampil dedahkan cerita bagaimana dia kenal dengan Engku Emran sampai mereka bole bernikah
Posted on March 19, 2021 by Mediabawang

Kuala Lumpur: Noor Nabila Mohd Noor, 36, men.afikan dia dan suaminya, Engku Emran Engku Zainal Abidin, 46, mengikat tali pertunangan seperti did.akwa sebelum ini.

Nabila yang melangsungkan pernikahan dengan Engku Emran pagi tadi berkata, dia mula mengenali ahli perniagaan itu pada Ogos tahun lalu.

Tidak bertunang

“Kami tak bertunang seperti yang disangka. Saya mula mengenalinya sekitar Ogos tahun lalu. Waktu itu kami hanya berkawan.

“Hanya sekitar hujung tahun lalu, kami mula rapat. Kami juga berkongsi minat sama termasuk dalam aktiviti berbasikal,” katanya yang juga kakak kepada selebriti popular, Neelofa.

Terdahulu, pasangan itu sah bergelar suami isteri dalam majlis pernikahan di Masjid At Taqwa, Taman Tun Dr Ismail, di sini, jam 10.02 pagi.

Mereka berwalikan adik Nabila, Mohamed Aqief Mohd Noor.Noor dan Nabila menerima mas kahwin berupa sebentuk cincin.

Bagaimanapun, tiada dulang hantaran diberi dan dibalas pasangan pengantin. Jumlah wang hantaran juga tidak dimaklumkan.
Nabila berkata, dia bersyukur majlis berjalan lancar dan serba ringkas kerana perlu mematuhi pr.osedur o.perasi standard (SOP).

“Majlis kami hanya dihadiri ahli keluarga, saudara-mara dan kenalan rapat sekitar 20 ke 30 orang saja. Kami buat yang wajib dan mahu diadakan secara sederhana. Apa yang penting kami mahukan keberkatan. Kami tidak merancang mengadakan majlis lain selepas ini,” katanya.

Nabila berkata, dia percaya Engku Emran mampu membimbing dan menjaga dirinya selepas masing-masing pernah melalui pengalaman berumah tangga sebelum ini.

“Kami pernah melalui pengalaman berumah tangga sebelum ini. Jadi, masing-masing sudah matang dan sudah tahu apa yang diinginkan dalam membina mahligai ini.

Insya-Allah kami akan buat yang terbaik dan sentiasa ada untuk satu sama lain,” katanya

Pesanan’ khas Sharnaaz buat NabiIa dan suami baru

Dalam pada itu, antara yang mencuri perhatian adalah status terbaru yang dimuatnaik oleh Sharnaaz Ahmad.

Menerusi satu entri di Instagram, Sharnaaz telag mengucapkan tahniah kepada NabiIa dan Engku Emran.

” Selamat pengantin baru NabiIa dan Emran .. semoga berbahagia ke anak cucu. Jaga jebat elok elok naa” tulis Sharnaaz.

Status dimuatnaik Sharnaaz itu lantas mencuri perhatian peminat-peminat beliau yang menganggapnya sebagai seorang yang sangat profesional.

Tidak kurang juga yang merasakan Sharnaaz memberi ‘ingatan’ kepada NabiIa dan bapa tiri kepada anaknya, Jebat Jayden agar menyayangi anaknya itu dengan penuh kasih sayang.

Sementara itu Neelofa melahirkan rasa bersyukur selepas kakaknya, Noor NabiIa selamat bergelar isteri kepada Engku Emran Engku Zainal Abidin ,46, pagi tadi.

Neelofa menerusi kenyataan kepada media memberitahu, dia gembira dengan pernikahan kakaknya dan mendoakan mereka dikurniakan kebahagiaan selamanya.

” Hari ini merupakah hari bahagia kakak saya, Noor NabiIa. Saya berasa sangat gembira melihat NabiIa meraih bahagia dan saya berharap agar kebahagiaan yang dilimpahkan kepadanya akan kekal sampai bila-bila.

” Doa dan harapan saya agar kedua mereka saling melengkapi dan semoga Allah SWT merahmati rumah tangga NabiIa dan suami sehingga ke akhir nadi syurga,” katanya.

Sejak semalam, desas-desus mengenai pernikahan pasangan ini hangat diperkatakan dalam laman sosial, malah mendapat liputan meluas media di Indonesia.

Menguatkan kenyataan, adik kepada Noor NabiIa iaitu Ameera Khan turut memuat naik sekeping foto tertulis Walimatul Urus kakaknya itu bersama Engku Imran hari ini.

Emran sebelum ini pernah memberi bayangan hubungan mereka selepas memuat naik sekeping foto menampakkan refleksi wajah NabiIa di tempat duduk penumpang bahagian depan.

Sebelum ini, NabiIa dan Emran dikatakan mula rapat selepas sering dilihat melakukan aktiviti berbasikal bersama.

Terdahulu, NabiIa pernah berkahwin dengan pelakon Sharnaaz Ahmad, namun bercrai Julai tahun lalu selepas hampir setahun berdepan kemelut rumah tangga.

Mereka dikurniakan anak lelaki, Jebat Jayden. Penyatuan ini sekali gus menjadi pernikahan pernikahan ketiga buat NabiIa dan Engku Emran.

Sebelum ini, dua perkahwinan terdahulu Engku Emran bersama pelakon popular, Erra Fazira dan pelakon Indonesia, Laudya Cynthia Bella yang berakhir dengan percraian.

Engku Emran berpisah dengan Laudya pada Julai tahun lalu selepas dua tahun mendirikan rumah tangga dan tidak dikurniakan cahaya mata.

Terdahulu perkongsian di IG story oleh adik NabiIa, Ameera Khan menunjukkan beberapa keping gambar persiapan majlis kahwin yang tertera nama kakaknya merungkai segala persoalan.

Belum ada apa-apa perkongsian terbaru dimuatnaik oleh NabiIa namun semuanya sudah terjawab apabila dia dan Engku Emran sudah sah dinikahkan.

Rata-rata turut mengucapkan tahniah buat NabiIa dan suami.

” Alhamdulillah.. Sudah halal sebagai suami isteri.. Terbina masjid di hari Jumaat yg mulia.. Moga bahagia hingga ke Jannah.. Aamin ya Mujib ya Arhamarrahimin” tulis Suria.

” Smoga this time berkekalan hgga ke jannah yaa utk kedua2 nya.” tulis Ira

Sementara itu seorang ntizen berdoa dan berharap agar ini perkhwinan yang terakhir buat Engku Emran yang sebelum ini pernah dua kali ggal dalam perkhwinan.

” Yang ke-3 kali..semoga ini yang terakhir buat engku emran..apapun tahniah dan semoga kekal ke Jannah,” tulis Ekudz.

Sumber:k0smo dan IG Sharnaaz

Apa komen anda?