“Kita memang dah boleh rentas negeri ke ni?” – Risteena dan Isa Khan seronok ‘honeymoon’ di Sabah

KETI KA heboh mengenai Instafamous dan suaminya memberi keterangan palsu berhubung alasan bagi mendapatkan kebenaran merentas negeri, muncul pula kisah bulan madu pasanga pengantin baharu Risteena dan Isa Khan.

Pasangan itu kini dipercayai sedang menikmati bulan madu di Semporna, Sabah berdasarkan foto dan video-video romantis yang dikongsikan di Instagram mereka.

Perbuatan mereka itu akhirnya mengundang krit1kan netizen di laman sosial.

Pasangan ini berkahwin pada 12 Mac lalu.

Rata-rata netizen mempertikaitan tindakan pasangan itu yang mendapat kebenaran merentas negeri dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) dan Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) sedang dikuatkuasakan.

Malah segelintir netizen menegvr pasangan yang berkahwin pada 12 Mac lalu itu kerana dilihat melangg4r SOP dengan tidak memakai pelitup muka.

“Yang Risteena to pula macam mana? Sudah di Semporna honeymoon. Smiling face with smiling eyes… urus kerja juga sampai di Semporna?

Risteena dan lsa Khan memberitahu di laman sosial mereka bulan madu di Sabah.
“Nur Risteena dengan lsa Khan pun honeymoon kat Tawau rentas negeri.

“Tak… cerita dia sekarang, aku nak bitter juga, macam mana Risteena dengan Isa Khan boleh lepas pergi Tawau siap ada kapsyen honeymoon! Hello… kita memang dah boleh rentas negeri ke ni?

“Risteena honeymoon sampai ke Sabah dengan SOP ke mana… mask ke mana buat story macam tiada apa berlaku.” ujar beberapa netizen.

Antara komen netizen yang kurang senang dengan pasangan selebriti tersebut.

Pada Isnin, polis telah membuka kertas siasatan terhadap pasangan suami isteri Instafamous yang merentas negeri untuk tujuan bulan madu mengikut Seksyen 22(d) Akta Penceg4han Dan Pengawalan Penyak1t Berjangk1t 1988 (Akta 342).

Ketua Polis Daerah Wangsa Maju, Superintendan Ashari Abu Samah berkata, siasatan secara menyeluruh mendapati wujud keraguan berdasarkan keterangan yang diberikan oleh pasangan berkenaan kepada polis pada 20 Mac lalu.

Jika disab1tkan kesal4han, pasangan ini boleh dikenakan tindakan k0mpaun sehingga RM10,000.
Gambar pasangan berusia dalam Iingkungan 20-an itu telah tular di media sosial kononnya pergi berbulan madu di suatu kawasan peranginan sehingga dikec4m netizen pada Jumaat.

Netizen ber4ng tindakan instafamous rentas negeri untuk honeymoon.

Sementara itu berdasarkan video dan gambar yang dikongsikan Risteena dan lsa, mereka dipercayai berlepas ke Sabah pada pagi Ahad.

Mereka juga dipercayai mennilih salah satu ‘hidden gem’ di Sabah iaitu sebuah resort terapung yang terletak di Pulau Nusa Kuya, Semporna.

Bagaimanapun, usaha mStar untuk mendapatkan kenyataan daripada lsa dan Risteena gaga) apabila pasangan itu tidak menjawab panggilan telefon dan mesej.

Pasangan Nur Risteena Munim Zainul Ilyas, 32 dan lsa Khan, 28 bernikah pada 12 Mac lalu di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, Putrajaya.

Sebelunn ini kerajaan memberi kebenaran bagi aktiviti pelancongan rentas antara negeri di bawah Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) menerusi program Gelennbung Pelancongan Bersasar.
Bagaimanapun Selangor dan Kuala Lumpur termasuk antara enam negeri yang masih berada di bawah Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) sehingga 31 Mac ini.

 

Sumber mstar via trendingkini

Apa komen anda?