Tak Sangka Ada Rakan Artis ‘Cakap Belakang’, Nabila Razali Mula Bersuara

Sebut sahaja nama, Nabila Razali sudah pasti rata-rata dalam kalangan netizen masih belum ‘move on’ dengan persembahan Nabila ketika pentas akhir Anugerah Juara Lagu (AJL35) baru-baru ini.

Meskipun, sudah membuat permohonan maaf di media sosial, pelantun suara ‘Peluang Kedua’ ini mengaku bahawa dia tergur1s dengan sikap segelintir rakan artis.

Kes4l teman artis kritik persembahan

Menerusi laporan Berita Harian, Nabila Razali mengaku terguris dengan sikap rakan selebriti yang mengkrit1k dan mengec4m aksinya ‘terkuc1l’ ketika menyampaikan lagu Peluang Kedua pada malam Anugerah Juara Lagu (AJL35). Lebih kesal, kec4man tersebut datang daripada selebriti yang cukup rapat dan dikenalinya.

Apa yang Bella kesal kadang-kadang orang yang mencari rezeki dalam bidang ini berbual benda-benda negatif, walhal kita mencari makan dalam bidang sama. Malah, ada di antara mereka itu pernah duduk semeja dengan Bella dan berbual.

Insiden ini sekurang-kurangnya memberi Bella pengajaran, siapa kawan dan yang mana satu lawan. Bella tidak pernah ada isu dengan sesiapa atau sakitkan hati mana-mana pihak.

Sebagai manusia biasa, Nabila turut memberi pesanan supaya tiada pihak di luar sana yang akan menambah minyak pada api yang sedang marak. Ini kerana, semua selebriti termasuk dirinya masih mencari rezeki melalui bidang yang sama.

Menangis dan ambil cuti sehari

Sedikit semangat daripada mereka sudah mencukupi kerana itu lebih baik daripada menjatuhkan semangat orang lain. Selepas kejadian itu, Bella menang1s dan ambil cuti sehari untuk tenangkan fikiran sambil meluahkan rasa sed1h. Lagipun, emak ada cakap, Bella kena hadapi semua ini kerana inilah jalan yang Bella pilih.

Pada masa yang sama, Nabila turut terkilan kerana kontroversi itu membayangi kemenangan artis lain pada malam AJL35 yang sepatutnya lebih diberi perhatian.

Hafiz Hamidun s1ndir Nabila bazirkan peluang di AJL35, sekali Dato’ Fazley masuk komen

GARA-GARA memuat naik status seperti mengkritik persembahan lagu Peluang Kedua nyanyian penyanyi Nabila Razali di pentas Anugerah Juara Lagu ke-35 (AJL35) pada malam Ahad, penyanyi dan komposer Hafiz Hamidun dikecam netizen.

Menerusi ciapan Hafiz, 37, di Twitter, dia seakan-akan menyindir Nabila sudah membazirkan peluang yang diberikan apabila nyanyiannya terkucil di bahagian korus ketika mendendangkan lagu tersebut.

“Peluang kedua adalah peluang yang paling teruk jika dibazirkan. Dan ia baru saja dibazirkan, ” tulis Hafiz sebelum mem4dam status itu selepas beberapa minit mengundang kecaman.

Selain netizen, chef selebriti iaitu Datuk Fazley Yaakob turut memberi teguran kepada Hafiz.

Bagaimanapun pemilik nama Mohammad Hafiz Hamidun menjelaskan dia tidak mempunyai sebarang niat untuk ‘menyerang’ secara peribadi penyanyi berkenaan namun hanya meluahkan rasa kekecewaan sebagai peminat lagu tersebut.

Penyanyi lagu Zikir Terapi Diri ini juga memohon maaf kepada semua yang tergores hati atau tersinggung dengan kata-katanya dan mengambil keputusan untuk memadam status itu kerana enggan mengeruhkan keadaan.

“Saya langsung tiada niat nak jatuhkan atau rendah-randahkan persembahan Nabila. Tapi, sebagai peminat lagu tersebut, saya cuma luahkan kekecewaan. Itu saja.

Apa-apa pun, saya puji Nabila yang berjuang sampai ke akhir lagu tersebut.

“Minta maaf kalau ada yang beranggapan tweet tersebut menggores hati. Saya tweet sekejap kemudian ramai yang retweet dan ada yang marah. Jadi saya delete tweet tersebut, ” kata Hafiz ketika dihubungi mStar.

Nasib sekali lagi tidak berpihak kepada Nabila, 29, apabila persembahannya menerusi lagu Peluang Kedua di pentas AJL35 mengundang kritikan netizen berikutan berlaku sedikit insiden ‘terkucil’ di bahagian korus ketika dia mendendangkan lagu tersebut.

Biarpun menerima pelbagai kritikan dan kecaman namun beberapa selebriti tempatan antaranya Michael Ang, Syafiq Kyle, Mira Filzah, Neelofa dan Ika Nabella tampil bersolidariti memberi kata-kata semangat kepada Nabila.

Dalam pada itu. Hafiz turut mengakui dia antara salah seorang peminat lagu ciptaan penyanyi dan komposer Hael Husaini serta MFMF itu dan sama seperti penonton lain yang meletakkan harapan besar serta menantikan yang terbaik.

Persembahan Nabila di pentas AJL35 dikritik netizen gara-gara nyanyiannya terkucil.

Jelas Hafiz, ciapan atau tweet yang dikongsikan itu tiada kata kejian atau kutukan malah dia turut memuji keberanian Nabila yang terus berjuang sampai ke akhir persembahannya.

“Saya sendiri menyukai lagu tersebut dan ia juga antara lagu yang hebat di radio dan platform streaming. Semestinya harapan saya sangat besar sama seperti penonton lain untuk menantikan yang terbaik.

“Apa-apa pun, saya puji Nabila yang berjuang sampai ke akhir lagu tersebut. Saya pun tiada masalah dengan Nabila dan ada mesej secara peribadi kepadanya di Instagram menjelaskan perkara sebenar.

“Tweet saya cuma tweet umum, dan saya rasa tiada bahagian yang saya mengutuk atau mengeji. Tapi jika ada yang beranggapan sebaliknya, sekali lagi saya minta maaf, ” ujarnya.

Sumber: Berita Harian via trendingsangat

Apa komen anda?