“Terima menantu lagi” Ini Yang Berlaku Di IG Datin Noor Kartini

Segala persoalan dan desas-desus mengenai majlis perkahwinan pengacara dan usahawan terkenal Noor Neelofa, yang dipercayai bakal melangsungkan perkahwinan hari ini, bersama calon pilihan hati Harris, akhirnya terjawab apabila mereka berdua selamat disatukan sebentar tadi.

Artikel Berkaitan: Keluarkan Periuk Besar, Masak Menu Kahwin Pajeri Nenas, Ibu Neelofa Beri Hint Majlis Nikah Dah Dekat?

Pasangan ini selamat disatukan jam 11 pagi tadi, dan hanya dihadiri oleh keluarga serta sahabat handal.

Tahniah Neelofa & PU Riz!

Majlis bertemakan Jabal Rahmah itu diadakan di sebuah dewan hotel Grand Hyyat, Kuala Lumpur dan pengacara Ahmad Fedtri Yahya menggalas tanggungjawab sebagai pengacara majlis sepanjang majlis itu berlangsung.

Video & Foto sepanjang majlis

Semoga dipermudahkan!

Sebelum majlis bermula, Neelofa sempat berdoa dan meminta doa daripada orang ramai supaya majlis akad nikahnya dipermudahkan dan berjalan dengan lancar.

Terdahulu, dapat dilihat banyak hint yang diberikan oleh Neelofa sendiri dan ahli keluarganya yang terdekat seolah-olah dia bakal menamatkan zaman bujangnya hari ini. Apa pun kami dari Team OHBULAN! mendoakan perkahwinan yang terjalin di antara Neelofa dan PU Riz berkekalan sehingga ke jannah.

Dalam pada itu, ibu kepada Neelofa, Datin Noor Kartini telah memaut naik beberapa gambar dalam persalinan puteh sebelum majlis akad nikah berlangsung

Dengan berlatar belakang menara berkembar KLCC, IG Noor Kartini di penuhi dengan ucpan tahniah dari netizan dan pengikut beliau

Tahniah menerima mnantu lgi cntik

Majlis dilakukan secara tertutup di sebuah hotel terkemuka di ibu kota.

Mengenakan pakaian serba putih, majlis akas nikah ini hanya dihadiri keluarga terdekat dan rakat karib kedua-dua belah pihak sahaja.

Terdahulu, dalam pertemuan Gempak bersama Neelofa pada Khamis lalu, wanita itu meminta agar semua pihak mendoakan perancangannya menuju hari bahagia berjalan lancar.

“Doakan saya, Insya Allah,” katanya ringkas.

PU Riz merisik Neelofa pada November tahun lalu dalam sebuah majlis tertutup dan sederhana.

Meleraikan segala teka-teki umum, selebriti popular Neelofa akhirnya menamatkan zaman bujang hari ini.

Berlokasikan sebuah hotel terkemuka di ibu negara, Neelofa atau nama sebenarnya Noor Neelofa Mohamad Noor, 32, dan Haris Ismail,26, disatukan sebagai suami isteri dalam sebuah majlis bertemakan Jabbal Rahmah iaitu satu daripada lokasi popular yang diziarahi jemaah umrah dan haji di Mekah.

Senyum Lebar Bergambar Dengan Nabila & Engku Emran, Noor Kartini Mohon Doa Buat Anak Menantu

Terdahulu Ibu kepada selebriti terkenal Neelofa iaitu Datin Noor Kartini memohon doa daripada semua pihak untuk perkahwinan anaknya, Noor Nabila dengan ahli perniagaan, Engku Emran Engku Zainal Abidin.

Menerusi Instagram Stories miliknya, Noor Kartini atau nama sebenarnya Noor Kartini Noor Mohamed berkongsi momen di hari bahagia anak tercinta.

 

“Mohon doa yang terbaik untuk mereka,” tulisnya dengan berlatarbelakangkan pelamin.

Menerusi hantaran yang berbeza, usahawan terkenal ini turut bergambar dengan Nabila dan Engku bersama suaminya, Datuk Abdul Halim Khan Lall Khan.

Mengenakan busana berwarna kelabu (grey), Noor Kartini dipeluk erat oleh Engku Emran manakala Nabila memegang tangan bapa tirinya.

Turut hadir adalah anak kandung Engku Emran iaitu Engku Aleesya yang kini berusia 11 tahun.

Nabila dan Engku Emran sah menjadi pasangan suami isteri hanya dengan sekali lafaz kira-kira jam 10.02 pagi tadi di Masjid At Taqwa, Taman Tun Dr. Ismail.

Dengan sekali lafaz, pasangan ini dinikahkan adik Nabila sendiri iaitu Mohamed Aqief berwakil walikan bapa kandungnya.

Nabila menerima mas kahwin berupa sebentuk cincin namun jumlah wang hantaran dirahsiakan.

Baru-baru ini, hubungan mereka hangat diperkatakan selepas masing-masing kerap memuat naik foto berbasikal bersama, sehinggakan mendapat liputan meluas media di Indonesia.

Nabila pernah berkahwin dengan pelakon Sharnaaz Ahmad, namun bercerai Julai tahun lalu. Hasil perkahwinan tersebut, mereka dikurniakan anak lelaki, Jebat Jayden Ahmad.

Manakala, Engku Emran pula pernah mendirikan rumah tangga dengan pelakon popular, Erra Fazira dan pelakon Indonesia, Laudya Cynthia Bella namun berakhir dengan perceraian.

Menerusi perkahwinan dengan Erra, mereka dikurniakan anak perempuan, Engku Aleesya, manakala perkahwinan dengan Laudya tidak dikurniakan anak.

sumber: IG Noor Kartini

Apa komen anda?