Kenyataan Ketua Polis Perak Mungkin Akan Buat Suami Serina Terdiam, Tndakan Bakal Diambil

PoIis sudah membuka kertas s1asatan terhadap pegawai poIis berhubung isu gagaI memoh0n untuk berkhwin kali kedua dengan anak perempuan cef selebriti terkenal, Seriina Redzuawan, 39.

Ktua PoIis Perak Datuk Mior Faridalathrash Wahid berkata, pihaknya menyerahkan s1satan kepada Jabatan Integriti dan Pematuhan Standard (JIPS) Perlis berikutan pegawai itu sudah bertukar ke Ibu Pejabat Kontinjen PoIis (IPK) Perlis.

” Pada mulanya memang beliau bertugas di sini (Ipoh) sebagai pegawai trafik dan kini sudah meIaporkan diri sebagai pegawai s1asatan j3nyah di IPK Perlis sejak 2019 lagi.

” Jadi, kita serah siiasatan kepada JIPS kerana pegawai ini sudah bertukar ke Perlis,” katanya kepada sidang media di Mes Pegawai Kanan PoIis Diraja Malaysia (PDRM) Perak, di sini, hari ini.

Terdahulu, beliau menyaksikan Majlis Serah Terima Tugas Ketua Jabatan Pencegahan Jnayah dan Keselamatan Komuniti Perak, Ketua Jabatan S1asatan dan Penguatkuasaan Trafik Perak serta Ketua PoIis Daerah Batu Gajah.

Mior Faridalathrash berkata, JIPS Perlis ketika ini sedang menjalankan s1asatan berhubung isu pegawai poIis terbabit.

” Saya difahamkan satu kertas siiasatan tatatertib sudah dibuka terhadap pegawai berkenaan kerana beliau tidak mem0hon untuk berkhwin kali kedua dengan anak Cef Wan dan s1asatan dijalankan oleh JIPS Perlis.

” Difahamkan perkahwinan mereka memang berdaftar dengan sah di Perlis. Lazimnya kalau tidak meminta kebenaran, kita akan ambil tindakan tatatertib melalui jabatan, tetapi bagaimanapun ia bergantung kepada s1asatan dijalankan,” katanya.

Katanya, beliau tidak mahu mengulas panjang kerana s1asatan masih dijalankan.

Sebelum ini, HarianMetro melaporkan Seriina mengesahkan dirinya bergelar isteri buat kali kedua menerusi entri dalam laman sosial Instagram (IG).

Bagaimanapun, Seriina tidak berkongsi perincian mengenai majlis perniikahan yang dipercayai berlangsung di sebuah negeri di utara tanah air.

Cef Wan kemudian meluahkan rasa kecewa apabila hanya mendapat tahu mengenai pengumuman perniikahan Seriina daripada kakaknya, dan mend4kwa pasangan itu berniikah di Thailand.

Seriina bagaimanapun menaf1kan mereka berniikah di negara jiran, sebaliknya majlis dijalankan di Perlis.

Malah, dia turut menafikan pegawai poIis berkenaan berstatus suami orang, sebaliknya adalah seorang duda.

Namun, menerusi laporan pada Ahad, seorang wanita bernama Nur Hamizah Shaffee, 34, berkata dia masih menjadi isteri Aidid ketika Seriina dan suaminya mendirikan rumah tangga.

Hamizah turut menyangkal dakw4an Seriina bahawa Aidid berstatus duda ketika pasangan itu berniikah secara senyap di Perlis dan mendedahkan dia dicera1kan Aidid, pada 9 Mac lalu.

” Saya cuma nak bersihkan nama keluarga, sebab tu saya beritahu perkara sebenar. Saya tak tahu kenapa mereka (Seriina dan Aidid) perlu menipu.

” Memang benar Aidid berkahwin dengan Seriina ketika dia masih suami saya yang sah.

” Sebenarnya hbngan saya dengan bekas suami pun tiada sebarang masalah dan kami jalani kehidupan bahagia biarpun kadangkala terpaksa berjauhan kerana kerja masing-masing,” kata Hamizah kepada mStar.

Hamizah yang juga seorang pensyarah di sebuah kolej antarabangsa di Kampar, Perak mendirikan rumah tangga dengan Aidid pada 8 Ogos 2015 dan mereka tidak dikurniakan cahaya mata.

Bagaimanapun menurut Hamizah dia dicraikan Aidid, dipercayai seorang pegawai kanan poIis berpangkat Inspektor yang bertugas di sebuah Ibu Pejabat PoIis Kontinjen (IPK) pada 9 Mac lalu.

” Ikutkan saya nak berdiam diri sahaja tapi apabila dia (Seriina) beritahu perkara tidak betul, saya perlu bersuara. Saya syak mereka berkhwin pada minggu ketiga bulan Februari.

” Pada 9 Mac lalu, saya dicraikan dengan taIak satu. Cukup sebulan kami bercrai, Seriina kongsi berita perkahwinan mereka kepada umum,” katanya.

Sumber:hmetro

Apa komen anda?