Tular sesi fotografi di tempat pers3madian kristian, p0lis akan si4sat dan ini tind4kan yang bakal dikenakan

Semalam, pemilik butik pengantin yang viral kerana buat penggambaran di sebuah perkubvran Kristian telah pun memuatnaik video permohonan maafnya secara terbuka. Namun, kisahnya tak terhenti di situ…

Menurut mStar, Ketua Jabatan Sias4tan Jen5yah Johor, Senior Asistan Komisioner Md Yusof Ahmad mengatakan, pihak yang terlibat boleh diken4kan penj4ra setahun, dend4 atau kedua-duanya sekali tau!

Pun begitu, setakat ini pihak p0lis belum lagi menah4n mana-mana pihak yang terlibat. Mereka hanya dipanggil untuk memberi keterangan sahaja.

Walaupun pemilik butik pengantin telah membuat pemintaan maaf secara terbuka mengenai perkara itu, p0lis masih akan terus menyi4sat k3s itu.”

Md Yusof juga berkata, walaupun pemilik butik itu memberikan alasan yang dia hanya nak buat sesuatu yang “luar biasa”, tindakan mereka mencerob0h tanah perkubvran agama lain telah menjadi isu sensitif.

Jadi, indivdu yang merekod video dan kongsi kandungan yang menyinggung di bawah Akta Komunikasi dan Multimedia (CMA) 1998 bakal berdepan dend5 maksimum RM50,000 atau penj4ra tak lebih dari setahun atau kedua-duanya sekali.

Manakala Paderi Gereja St. Louis Kluang, Monsignor Peter Ng pula berkata, pihaknya merancang untuk meningkatkan keselamatan di kubvr Katolik di Jalan Rambutan itu.

Menurut paderi ini, mereka sedar dengan aktiviti yang dilakukan di tanah perkubvran itu dan telah pun menasihatkan mereka untuk tak terbitkan gambar-gambar tersebut di atas talian. Wanita itu telah pun memohon maaf dan beredar tak lama kemudian.

Mal4ngnya, nasihat ini nampaknya tak diendahkan. Namun paderi itu berkata, mereka telah pun memaafkan pihak yang terlibat ekoran penularan gambar tersebut.

Kalau dia ikut nasihat awal-awal, tak adalah jadi macam ni…

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Apa komen anda?