Giliran rakyat ThaiIand pula ‘jatuh cinta’ lihat wajah kacak Syed Saddiq di TV dan mereka tahu sejarah Syed Saddiq

Semalam merupakan hari bersejarah buat negara apabila berjaya menumpaskan pasukan bola sep@k Thailand di stadium keramat Bukit Jalil.

Jaringan daripada Brendan Gan dan juga Sumareh telah meletakkan Malaysia di depan dengan membawa enam mata untuk empat perlawanan saing@n kelayakkan Piala Dunia Qatar 2022 dan Piala Asia 2023.

Namun begitu, disebalik kehebatan pasukan Malaysia membenam Gajah Perang, lensa kamera telah beberapa kali menangkap kelibat Mnteri Belia dan Sukan Negara iaitu YB Syed Saddiq Syed Abdul Rahman.

Kehadiran Syed Saddiq di Stadium Nasional Bukit Jalil itu telah berjaya men@rik perhatian netizen² dari Thailand apabila ada pihak yang menanyakan mengenai mnteri muda tersebut di Twitter.

Mereka telah memuji penampilan ahli ParIimen Muar itu yang telihat kacak dan muda. Oleh hal yang demikian, beberapa ciapan telah dibuat menerusi k0men posting tersebut yang menjelaskan siapa sebenarnya menteri tersebut.

Sebelum ini, rakyat Indonesia juga turut menyuarakan perkara sama apabila melihat Syed Saddiq di stadium. Mereka juga memberikan pujian  kerana Malaysia mempunyai seorang mnteri muda yang bert!ndak memimpin golongan belia agar lebih p0sitif.

Sehubungan dengan itu, p0sting daripada warga Twitter tersebut telah dihujani dengan baIasan k0men daripada rakyat Malaysia. Rata-rata mereka telah memaklumkan bahawa Syed Saddiq adalah mnteri di Malaysia dan ada juga yang turut mengatakan sudah menjangka perkara tersebut akan terjadi.

Via info

Apa komen anda?