“Ini Antara Punca Saya Susah Nak Ham1l Lagi” – Scha Alyahya Selamat Jalani Pemb3dahan Buang Ketvmbuhan Dalam Rah1m

Pelakon Scha Alyahya memaklumkan bahawa dirinya selamat menjalani pemb3dahan membuang ketvmbuhan dalam rah1m ataupun dikenali sebagai Endometriosis di sebuah pusat pervbatan di ibu kota, Khamis lalu.

Scha atau nama sebenarnya Sharifah Nor Azean Syed Mahadzir Alyahya, 37, berkata, masalah ketvmbuhan itu sebenarnya mula dik3san pada Disember tahun lalu.

“Ketika membuat pemeriksaan pada Disember lalu, saya dimaklumkan terdapat ketvmbuhan baru dan disarankan untuk menjalani pemb3dahan.

“Tambahan pula, akibat ketvmbuhan itu tanda-tanda lama berulang seperti sak1t pinggang dan sak1t perut yang melampau ketika datang bulan.

“Perkara ini tidak mengejutkan kerana difahamkan ia memang boleh berlaku lagi pada individu yang pernah mengalaminya. Antara punca adalah faktor pemakanan,” katanya seperti yang dilapor Harian Metro.

Menurut Scha lagi, masalah ketvmbuhan dalam rah1m yang dihadapinya itu juga menjadi salah satu penyebab dia sukar untuk ham1l lagi.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

all dressed up for #fawaaxamirul

A post shared by Scha Alyahya™ (@schaalyahya) on

“Meskipun ada pengh1dap sama boleh ham1l, namun dalam k3s saya ini antara punca saya susah nak ham1l lagi.

“Jadi, saya berdoa selepas ini dipermudahkan proses untuk ham1l kali kedua. Meskipun ada raw4tan alternatif lain untuk ham1l, tapi sekurang-sekurangnya saya kena buang ketvmbuhan ini dulu,” katanya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Didnt mean to . @louboutinworld made me do 🤪#christianlouboutin

A post shared by Scha Alyahya™ (@schaalyahya) on

Sebelum ini, Scha pernah menjalani pemb3dahan sama pada 2013 iaitu sebelum disahkan ham1l anak sulung, Lara Alana.

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: GEMPAK via BSM

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Ini Antara Punca Saya Susah Nak Ham1l Lagi” – Scha Alyahya Selamat Jalani Pemb3dahan Buang Ketvmbuhan Dalam Rah1m"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*