“Saya Tak Makan Nasi Dah 9 Tahun..” – Pendedahan Che Puan Syamim Farid, Nampak Nasi Pun Dah Tak Ada Selera

Pelakon dan hos, Che Puan Syamim Farid mendedahkan dirinya sudah sembilan tahun tidak jamah nasi sebagai salah satu cara diet yang diamalkannya.

Bintang drama Cinta Tiada Ganti itu mengakui perkara berkenaan menerusi aplikasi soal jawab bersama para pengikutnya di Insta Storis miliknya, awal semalam.

Selain nasi, Syamim juga berpantang beberapa makanan lain seperti ayam, daging, menu berminyak dan gula.

“Saya tak makan nasi dah 9 tahun,” tulisnya apabila ditanya mengenai perkara berkaitan.

Sementara itu menerusi aplikasi sama, pemenang tempat kedua Pencarian Dewi Remaja 2015 ini turut ditanya apakah menu lain yang tidak dijamah selain nasi.

“Ayam, daging, oily food, sugar. One thing about me, bila saya dah mula sesuatu, saya akan buat betul-betul. Self-decipline. No cheat day. Nak berhenti makan sesuatu tu memang susah.

“But think about yourself, you jaga diri you, jaga makan bukan untuk orang lain. Untuk diri-sendiri. Kalau sayang diri, eat healty food,” tulisnya lagi.

Syamim turut berkongsi beberapa sebab dirinya henti menjamah makanan ruji rakyat Malaysia itu.

Terdahulu, Syamim mendirikan tumah tangga bersama suami, Tengku Ezrique Ezzuddean Tengku Ardy Esfandiari pada 19 Mac 2016.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Instagram Syamim Farid

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Saya Tak Makan Nasi Dah 9 Tahun..” – Pendedahan Che Puan Syamim Farid, Nampak Nasi Pun Dah Tak Ada Selera"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*