“Mak jaga anak Abam Elok-elok ye..”- Ibu Men4ngis Teringat Pesanan Terakhir Abam 2 Hari Lalu.

Hari ini ramai yang terkejut dengan berita pemergian pelawak popular, Abam daripada kumpulan Bocey yang men1nggal dunia di kediamannya di Gombak pada pagi Isnin.

Kakak kepada pelawak popular Abam, Sharifah Norwahidah Syed Mohd Redzuan berkata adiknya itu merancang untuk menganjurkan majlis makan-makan bersama sanak saudara sebelum dia s4kit.

Menurut Sharifah Norwahidah, Abam atau nama penuhnya, Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan, 32 telah membeli lima kilogram siput sedut dan lima kilogram sotong untuk majlis berkenaan.

“Dia teringin nak makan gulai siput sedut dengan keladi. Dia sudah beli siput sedut lima kilo dan sotong lima kilo. Dia kata kita nak makan ramai-ramai. Tapi disebabkan dia s4kit, acara itu ditunda.

“Saya kata nantilah bila dah sihat kita buat semula. Dia kata dia tidak lalu makan, itu sahaja yang dia tidak kesampaian nak makan,” katanya kepada MalaysiaGazette.

Dengan nada sebak, Sharifah Norwahidah berkata, majlis itu terhenti apabila Abam jatuh s4kit, dua hari lalu.

Jen4zah dibawa ke Hospital Selayang untuk b3dah siasat. Gambar kecil: Sharifah Nor Wahidah (Kakak Abam)

“Dia suka makan gulai siput sedut dengan keladi. Bila dia jatuh s4kit, dia tidak lalu makan. Semua bahan itu disimpan dalam peti sejuk.

“Biarlah masak banyak-banyak, aku nak meratah, dia kata.

“Nanti panggil semua, bawak mak sekali. Nanti aku masak,” katanya lagi.

Sharifah Norwahidah berkata, pemergian Abam sangat dirasai oleh ahli keluarganya kerana menyifatkan arw4h sebagai seorang yang bertanggungjawab terhadap keluarganya.

“Keluarga terasa kehil4ngan dia sangat-sangat. Sebab dia tidak pernah berkira. Cakap lah dengan dia bincang, tapi dia tidak pernah berkira.

“Dia kata yang habis tu sudahlah, ada rezeki yang akan datang. Jadi kalau apa pun memang tidak ada masalah dengan dia.

“Saya rasa seperti hilang tempat bergantung dengan dia. Adik beradik banyak bergantung dengan dia. Apapun akan rujuk kepada dia. Dia kata ada masalah apa-apa bincang,” katanya lagi.

Jen4zah Abam kini berada di Hospital Selayang untuk proses post mortem.

Sementara itu , Ibu Abam menceritakan pesana terakhir Arw4h kepada ibunya 2 hari lalu ..

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

sumber : malaysiagazette

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Mak jaga anak Abam Elok-elok ye..”- Ibu Men4ngis Teringat Pesanan Terakhir Abam 2 Hari Lalu."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*