“Abam Antara Pelawak Yang Selalu Datang Pelvk Saya Tanya Soalan-Soalan Agama” – Fakhrul UNIC

Penyanyi kumpulan UNIC, Fakhrul Radhi bercerita mengenai kebaikan anggota kumpulan lawak Bocey, Allahy4rham Abam yang meningg4l duni4 semalam.

Fakhrul atau nama sebenarnya, Mohd Fakhrul Radhi Khamaruddin mendapat perkhabaran tentang pemerg1an Abam ketika dia berada di tanah suci Makkah.

Berkongsi cebisan memori bersama Abam di laman Instagram miliknya semalam, Fakhrul mengakui terkejut dengan pemerg1an pelawak itu

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Salam, Mekah baru lepas subuh..bgn2 subuh terkejut sgt tak terkata, bila bukak saja fon dpt nottification bertalu yg shbt kita semua @abam_bocik dah pergi tinggalkan kita..sy trus ckp pada ust @dondaniyaldonbiyajid_ , “wei kwn kita abam dh takde” mengucap pjg kami berdua 😭. Walau sy xserapat dgn arwah mcm ahli kluarganya @fadbocey & @acheykintangkintung dan @aliputeh89 , tp sy bersaksi demi Allah, abam seorang yg sgt baik dan sentiasa bahagiakan org lain. . . Masa dlm Muzikal lawak, dia antara pelawak yg selalu dtg peluk sy tanya soalan2 agama..saat sy rasa koyak tak mampu nak tanggung beban utk semi & final, dia yg bg semangat..katanya “ustat..ustat bertuah dpt berkongsi msg2 yg baik di pentas lawak ni, kami semua tak boleh melawak mcm yg ust buat dgn UNI, guna ruang ni” . . . Harini abam pergi tinggalkan kita, moga segala kebaikan dia buat kwn2 dan kluarga jd temannya di barzakh, kami bakal menyusul abam..kita jmpa di syurga mudahan..Sama2 kita doakan buat arwah..Allah ampunilah dia rahmatilah dia dan keluarga yg dia tinggalkan. Al-Fatihah 🤲🏻😭 . . #abambocik #abamboceydalamkenangan

A post shared by Fakhrul Radhi (@fakhrulunic) on

“Salam, Makkah baru lepas subuh… Bangun-bangun subuh terkejut sangat tak terkata, bila bukak saja fon dpt nottification bertalu yang sahabat kita semua @abam_bocik dah perg1 tingg4lkan kita..

“Saya terus cakap pada Ustaz @dondaniyaldonbiyajid_ , “Wei kawan kita Abam dah tak ada” mengucap panjang kami berdua. Walau saya tak serapat dengan arw4h macam ahli keluarganya @fadbocey @acheykintangkintung dan @aliputeh89 , tapi saya bersaksi demi Allah, Abam seorang yang sangat baik dan sentiasa bahagiakan orang lain,” tulisnya.

Fakhrul juga sempat mengimbas memorinya bersama Abam ketika mereka menyertai program Muzikal Lawak Superstar tahun lalu.

“Masa dalam Muzikal Lawak, dia antara pelawak yang selalu datang peluk saya tanya soalan-soalan agama… Saat saya rasa koy4k tak mampu nak tanggung beb4n untuk semi dan final, dia yang bagi semangat..

“Katanya “Ustaz.. Ustaz bertuah dapat berkongsi mesej-mesej yang baik di pentas lawak ni, kami semua tak boleh melawak macam yang ustaz buat dengan UNI, guna ruang ni”.

“Hari ini Abam pergi tingg4lkan kita, moga segala kebaikan dia buat kawan-kawan dan keluarga jadi temannya di barz4kh, kami bakal menyusul Abam… Kita jumpa di syurga mudahan..

“Sama-sama kita doakan buat arw4h… Allah ampunilah dia rahmatilah dia dan keluarga yang dia tingg4lkan. Al-Fatihah,” tulisnya lagi.

Terdahulu, pelawak popular Abam atau nama sebenarnya, Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan, 32, yang juga anggota kumpulan Bocey meningg4l dun1a di kediamannya di Gombak awal pagi semalam.

Abam meninggalkan seorang balu, Nor Hidayah dan seorang anak lelaki, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey yang kini berusia lapan bulan.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Gempak

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Abam Antara Pelawak Yang Selalu Datang Pelvk Saya Tanya Soalan-Soalan Agama” – Fakhrul UNIC"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*