Ali Puteh Dedah Kenapa Dia Tak Cukup Kuat Mandikan Jenaz4h Abam Bocey

Ali Puteh Dedah Kenapa Dia Tak Cukup Kuat Mandikan Jenazah Abam Bocey | Ali boleh mandikan jenazah arw4h anak dan ayahnya, tapi tak cukup kuat mandikan jen4zah abangnya. Ini puncanya.

PUNCA ADIK JADI LEM4H NAK MANDIKAN ARWAH ABAM BOCEY

Ali beritahu dia tak mampu nak mandikan jen4zah arwah Abam. Sebelum ini dia yang mandikan jen4zah arw4h anak dan arw4h ayah tapi dia tak cukup kuat untuk mandikan jen4zah arwah Abam.

Ketika keluar dari bilik jenaz4h ada 40 anak-anak sekolah agama duduk depan bilik jenaz4h. Bila Ali perhatikan sorang-sorang, dia kenal inilah anak-anak yatim yang arw4h tanggung.

Pernah berapa kali arw4h minta Ali hantarkan duit belanja pada anak-anak yatim tersebut.

“kau tolong hantarkan duit belanja adik-adik aku, diaorang nak sekolah”

Dekat rumah arw4h ada dua pusat Tahfiz yang mendapat bantuan daripada arw4h.

Arw4h selalu bank in duit kepada ramai orang yang minta bantuan. Saya pernah tegur supaya dia check dulu takut dit1ipu. Arw4h kata kalau diaorang ti1pu nanti diaorang jawab lah pada ALLAH.

Saya pernah makan dengan arw4h di kedai mamak. Semasa selesai makan dia panggil mamak suruh kira semua sekali yang tengah makan kat kedai tu. Bukan sekali arw4h buat macam itu tapi banyak kali. Bukan empat lima orang tapi sangat ramai. Kita pun tak terfikir nak buat macam arw4h buat. Jutawan pun belum tentu buat macam tu.

Arw4h memang suka belanja orang makan bukan setakat kawan-kawan, orang dia tak kenal pun dia belanja.

Paling hebat arw4h taja aktiviti dakwah seorang pendakwah bebas di Pahang. Saya tahu pun bila PU Azman beritahu kami setelah arwah meningg4l.

Ini antara kebaikan arwh yang saya tahu.

Kem4tian yang sangat dicemburukan.

Semasa di hospital Selayang ramai sangat staff hospital yang datang ziarah. Ada seorang peminat datang dari Taiping datang ke hospital nak ziarah arw4h.

Ketika kami balik dari hospital jalan jem dari tol Gombak, saya sangka ada kem4langan rupanya terlalu ramai yang datang ziarah arw4h di masjid.

Semasa nak angkat jenaz4h dari van ke bilik jenaz4h berpuluh-puluh orang nak tolong angkat. Ada dapat sentuh jen4zah dengan jari pun sudah puas hati. Semuanya saya tak kenal.

Saf pertama yang solatkan arwh bukan orang-orang biasa tapi ustaz-ustaz terkenal bukan sorang tapi ramai.

Itulah rezeki arw4h Abam.

Sampai hari ini tak berhenti-henti peminat datang ziarah arw4h di rumah dan kvbur. Yang datang dari seluruh pelusuk negara.

Kita semua pasti m4ti.

Bagaimana agaknya bahagian kita nanti?

Mungkin kebaikan arw4h Abam boleh menjadi contoh untuk kita berubah.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Ali Puteh via Virallah

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Ali Puteh Dedah Kenapa Dia Tak Cukup Kuat Mandikan Jenaz4h Abam Bocey"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*