“Hentikan dari memuat naik tentang arw4h”- Netizen tegur tindakan Achey

Datuk Hattan, 56, pula mencadangkan Allahyrham Abam Bocey dijadikan ikon untuk golongan remaja serta masyarakat.

Hattan berkata, cadangan itu difikirkan selepas melihat perkara positif dilakukan Abam ketika hayatnya.

“Benar Abam sudah tiada, tapi tak salah jika kita angkat dia sebagai ikon kerana tak banyak artis yang sehebatnya. Bayangkan, budak sekolah berusia 10 tahun boleh menangis teresak-esak apabila mendapat berita dia meningg4l dunia.

“Abam sangat merendah diri dan tak banyak cakap, tapi dia tunjukkan teladan yang baik kepada kita semua. Ambil contoh, seorang wanita bersama anaknya sanggup datang menziarahi kvbur Abam walaupun sudah jam 8 malam kerana mengenangkan budi arw4h yang tampung persekolahan anaknya,” katanya.

Baru empat hari pemerg11an arw4h, masih terlalu awal bagi Achey untuk terus lupa atau ‘move on’ dari kesedihan. Achey memuat naik gambar bersama Fad dan arw4h Abam di laman IG miliknya dan meminta agar para pengikutnya untuk mendoakan arw4h Abam di hari Jumaat yang mulia ini.

Salam jumaat…

Jom semua doakan dan sedekah apa yang patut untuk arw4h..

Hentikan dari memuat naik tentang arw4h

Namun perkongsian yang dimuat naik oleh Achey mengenai arw4h bagaimanapun mendapat tegvran dari netizen. Mereka menegur Achey supaya hentikan dari memuat naik tentang arw4h dan belajar untuk terima dan redha atas pemerg1an Abam.

Bro @acheykintangkintung @fadbocey saya rasa dah cukup dah rasanya post gambar arw4h abam… Biarlah dia tenang bro… Bukan ape bro… Kesian kat arw4h… Saya pon sedih sbb dia dah takde… Lagi satu saya ade jugak merasa kehiIangan atas pemerg1an keluarga saya… Saya juga mcm bro… Sedih… Pernah post macam-macam… Tapi saya rasa kesian kat arw4h so saya stop post pasal arw4h… Bukan tunjuk pandai bro.. just bagi pandangan dan nasihat… Bukan utk bro je tapi untuk semua termasuk saya sendiri… Semoga arw4h abam tenang dan ditempatkan di tempat yg mulia… Aminnn…

Kesian arw4h…bagi la arw4h tenang disana…redha kan pemerg1annye…yg hidup pasti pergi…aku dah merasa kehiIangan aku tahu perasaan kau org…

Bukan mudah untuk teruskan kehidupan tanpa insan yang kita sayang. Bagi kami, Achey redha cuma dia rindukan arw4h. Kita doakan semoga Achey dan yang lain untuk terus kuat. Mereka bukan baru kenal setahun dua malah sudah lama. Sama-sama naik dalam industri dari tidak dikenali sehingga berjaya membawa nama sebagai seorang pelawak yang dikenali ramai.

Tak perlu suruh stop…. Tak salah kite ajak org ramai mendoakan tiap hari pun xpe… Sekaligus kite boleh sedekahkan al fatihah untuk arw4h yg lain juga…perjalanan hidup kite tak sama..masing-masing diuji dengan rasa yang berlainan jangan pernah kata AKU FAHAM hakikatnya berat mata yang memandang berat lagi bahu yang memikul.

Tak post langsungkan kata tak sedih pulak..

Alhmdulillah masih ada sahabat macam ni..bukan niat diowg untuk tayang kesedihan, hanya melepas rindu..banyak sangat kenangan2 mereka bersama..nitizen ni biasa la..tak post ckp dah lupa kawan tak sampai sekejap…post selalu plak kata lain lagi…bertabah la…alfatihah untk arw4h…

@nisnblaa @acheykintangkintung bila kita kehilangan ahli keluarga,sahabat atau sesiapa sahaja yg kita syg, mmg akan ambil masa utk terima segala perubahan..insyaAllah semuanya akan baik..rindu itu tak akan pernah padam selama lamanya, cuma makin lama kita akan berjaya pujuk hati utk terima kehilangan tu..kurang2 pun 4 5 bulan..semoga tabah ye semua ahli keluarga dan sahabat arw4h..al-fatihah utk arw4h abam.

Rileks la jangan la cakap gitu kat abang achey kite nk move on memang susah tapi cube kau bayangkn macam mane dieorang nak tangani keluarge abam dan lain-lain prasaan dieorang tu sape nak jage rileks bagi dieorang mase jangan cakap gitu.

“Kalau aku mat1i tolong kebumi1kan aku,” Achey imbas gurauan Abam yang menjadi kenyataan

Salah seorang anggota kumpulan Bocey, Achey mendedahkan rakan baiknya, Abam pernah bergurau mahukan dia mengebumi1kannya apabila meni1nggal dunia.

Gurauan itu dibuat Allahy4rham Abam atau nama sebenarnya, Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan di ruangan komen Instagram milik Achey yang memuatnaik status ucapan hari ulangtahun kelahiran rakan baiknya itu sebelum ini.

Namun, Achey tidak sangka akhirnya gurauan berkenaan menjadi kenyataan.

“Telah aku tunaikan bamm… walaupun ianya gurauan yang menjadi kenyataan,” kata Achey di statusnya di laman sosial Instagram.

Status yang dimuatnaik Achey itu turut mendapat lebih 140,000 tanda suka (like) dalam hanya dua jam.

SUMBER – halmembaca

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : duniadanakhirat

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Hentikan dari memuat naik tentang arw4h”- Netizen tegur tindakan Achey"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*