Kerana mempersend4kan Fad & Achey bersedih kerana Abam, budak sekolah ini dikec4m tervk di media sosial

SUSULAN dikrit1k gara-gara mer4tap pemerg1an pelawak Abam Bocey, Fad menjelaskan dia dan Achey berkongsi kenangan bersama 4rwah kerana terlalu rindu.

Fad berkata mana-mana pihak yang kurang senang dengan perkongsian dia dan Achey boleh berhenti mengikuti mereka di laman sosial untuk mengelakkan daripada mendapat d0sa.

“Mereka ada pendapat masing-masing. Kami bukan merint1h atau mer4tap, malah tak paksa blog atau mana-mana media untuk memuat naik sebarang entri mengenai apa yang kami kongsikan.

“Kalau mereka kongsi bermakna mereka turut merindui akan kenangan dengan 4rwah . Kami kongsi kenangan dengan 4rwah pun sebab kami rindu.

“Kalau tak suka boleh sekat atau ‘unfollow’ kami. Lagi elok daripada dapat dosa sia-sia. Saya tiada niat m4rah atau b3nci. Semoga anda semua sentiasa dirahmati Allah,” katanya.

Fad berkata demikian di ruang komen foto penjelasan PU Azman mengenai perbuatan manusia yang masih hidup tidak akan memberi kesan kepada yang sudah m3ninggal dnia di Instagram.

Menurut PU Azman, biarpun perbuatan mer4tap tidak beri kesan kepada 4rwah namun kena sentiasa menjaga jiwa supaya tidak terkeluar dari batas keredhaan.

Dalam kita masih lagi bersedih mengenai kehil4ngan pelawak Abam Bocey atau nama sebenarnya, Syed Umar Mokhtar bin Syed Mohd Redzuan. Ternyata masih lagi ada segelintir pihak tergamak mempermainkan soal kemat1annya.

Tular di twitter baru-baru ini, gelagat biadap seorang remaja lelaki yang masih lagi memakai pakaian seragam sekolah mengajuk semula video yang dimuat naik Achey dan dan Fad, ketika memaklumkan pemerg1an Abam.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kenapa awal sangat bam!!!…. mana janji kau…!!… ya Allah… guyss abam dah takda guyss…

A post shared by achey Bocey 013-6408967 (mngr) (@acheykintangkintung) on

Video tersebut dikongsikan oleh seorang pengguna Twitter dengan nama akaun, Alyssa, yang meluahkan rasa kurang senang dengan video parodi yang dilakukan remaja tersebut. Video tersebut telah pun di delete tetapi kami jumpa video budak sekolah itu di Youtube.

Geram dengan kelakuan remaja terbabit, rata-rata netizen ‘panas hati’ dan menyifatkan tindakannya hanya mahu meraih perhatian di atas kesed1han orang lain.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : mstar | omm

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Kerana mempersend4kan Fad & Achey bersedih kerana Abam, budak sekolah ini dikec4m tervk di media sosial"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*