Wajahnya lesu, duduk termenung. Apa yg dipegang ditangan BCL menjadi perhatian netizen

Pemergian Ashraf Sinclair, telah memberi satu tamp4ran hebat buat isterinya, penyanyi Indonesia Bunga Citra Lestari atau BCL, yang masih tidak mampu menyembunyikan kesedi1han di atas kehi1langan suami tercinta buat selama-lamanya.

Keh1ilangan Ashraf dalam hidupnya nyata telah menghadirkan duk4 yang amat perit dan mendalam sekali di hati BCL, apatah lagi berhadapan dengan kemati1an mengejvt.

Dalam video yang dikongsi di laman sosial, Bunga dan anaknya, Noah Sinclair tidak mampu menahan kesedi1han dengan suami yang menjadi pendampingnya selama 11 tahun.

Berpakaian serba putih, Bunga kehilangan kata-kata dan hanya mampu mengangguk mendengar kata-kata semangat yang diberikan kepadanya oleh tetamu yang hadir memberikan penghormatan terakhir buat Allahy4rham Ashraf.

Video Bunga sedang bersedih dikongsi oleh pemilik akaun Instagram lambe-turah.

Suami pergi tiba2

Suami yang selama ini sihat, meni1nggal secara tiba-tiba disebabkan serangan jantung. Hakikat itu bukanlah sesuatu yang mudah untuk diterimanya.

Tak lepas tasbih di tangan

Menerusi satu perkongsian di IG, memaparkan foto BCL hanya terduduk dengan wajah yang sedih dan lesu, sambil tangannya memegang tasbih.

“Hidup ini fragi1le” – Nasihat Ashraf Sinclair kepada Nash Idrus

Hidup ini amat rapuh, kata Allahy4rham Ashraf Sinclair kepada sahabat rapatnya, Nash Idrus yang berkongsi tentang pengalamannya apabila jatuh ketika menaiki basikal.

Menurut personaliti terkenal itu ketika dihubungi Astro AWANI, Allahy4rham sentiasa berfikir secara mendalam mengenai kehidupan dan kata-katanya sering penuh makna.

“Hari itu, saya terjatuh basikal. Very interestingly, dia cakap ia satu signal yang hidup ini very fragile.

“Dia seorang yang boleh buka hati dan mata saya tentang hidup, tentang bagaimana untuk menjadi seorang lelaki.

“Itu antara perkara yang saya rasa sangat hiba sebab sudah keh1ilangan seorang macam dia,” kata Nash, yang juga suami kepada personaliti terkenal Sazzy Falak.

Berikut lagi rakaman BCL dalam kereta menjuj ke perkvburan suami beliau. Kelihatan BCL tidak lepas dengan tasbih di tangan

Di saat yang begitu sukar ini, hanya pada Allah sahaja mampu kita pohon kekuatan, kerana Allah tidak akan menguji hambaNya jika seseorang tidak mampu menghadapinya. Diharapkan, BCL jangan berhenti doa dan terus kuat untuk keluarganya.

Zikrullah bawa ketenangan

Cara paling berkesan untuk mendapat ketenangan hati ialah dengan berzikir kepada Allah SWT dengan khusyuk.

Hal itu disebut di dalam Surah ar-Ra’d, ayat 28 yang bermaksud: “Orang yang beriman dan tenang tenteram hati mereka dengan zikrullah. Ketahuilah dengan “zikrullah” itu, tenang tenteramlah hati manusia.”

Zikrullah adalah satu ibadat agung. Dengan mengingati Allah SWT, seseorang hamba mendekatkan dirinya kepada Allah dan mengisi masa dengan perkara yang sangat bermanfaat.

Ambillah masa duduk bersama-sama orang yang berzikir kepada Allah SWT dengan cara mengucapkan tasbih (Subhanallah), tahmid (Alhamdulillah), takbir (Allahuakbar), tahlil (la ila ha illallah), dan istighfar (astaghfirullah).

Banyak hadis menyebutkan berkenaan zikir dan kelebihannya. Daripada Abu Hurairah, Nabi SAW bersabda yang bermaksud: “Sesungguhnya Allah memiliki malaikat yang berkeliling di jalan mencari orang yang berzikir. Apabila mereka bertemu kelompok orang yang berzikir kepada Allah, mereka pun saling memanggil: “Kemarilah kepada apa yang kamu hajatkan.”

Lalu mereka mengeliling orang yang berzikir dengan sayap-sayap mereka hingga ke langit. Apabila orang tersebut berpisah meninggalkan majlis zikir, maka malaikat naik ke langit.

Maka Allah bertanya kepada mereka (sedangkan Allah Maha Mengetahui keadaan hamba-Nya). Allah berfirman: “Dari mana kamu semua?” Malaikat berkata: “Kami datang dari sekelompok hamba-Mu di bumi. Mereka bertasbih, bertakbir dan bertahlil kepada-Mu.

Sumber : Selebrita7

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : duniadanakhirat

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Wajahnya lesu, duduk termenung. Apa yg dipegang ditangan BCL menjadi perhatian netizen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*