Tun M Let4k Jawatan, Netizen Cadang Nama Azwan Ali Jadi PM? Alamak See My Level Lah!

Semalam, negara dikejuutkan dengan berita tergempar apabila Tun Dr Mahathir Mohamad meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri.

Surat pelet4kan jawatan telah dihantar kepada Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah.

Walaubagaimanapun, Tun Mahathir kemudian dilantik sebagai Perdana Menteri interim sementara menunggu pelantikan Perdana Menteri yang baharu.

Namun, dalam kekalutan rakyat memikirkan siapakah Perdana Menteri Malaysia seterusnya, terdapat  juga netizen yang berselor0h mencadangkan nama pengacara kontr0versi, Azwan.

Malah, nama Diva AA yang cukup sinonim dengan Azwan telah pun trending di Twitter disamping Tun Mahathir.

“Adakah rakyat Malaysia bercadang ingin melantik Azwan sebagai menteri ke-8,” kata seorang netizen.

“Azwan ali next pm” kata seorang lagi pengguna Twitter.

Tidak cukup dengan itu, terdapat juga netizen yang kreatif menghasilkan barisan kabinet yang menyaksikan Azwan sebagai perdana menteri.

Selain Azwan, usahawan kosmetik Usahawan kosmetik Datuk Seri Vida, Datuk Seri Aliff Syukri, pendakwah sens4si Da’i Nik Farhan, serta beberapa selebriti lain turut diletakkan sebagai menteri kabinet.

Anda boleh lihat hasil kreatif berkenaan di bawah.

Untuk rekod, Azwan pernah  bertanding kerusi DUN Bukit Antarabangsa sebagai calon bebas pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) lalu.

Walaubagaimanapun, Azwan hanya memperoleh 90 undi.

Pertembungan lima penjuru bagi DUN berkenaan menyaksikan abangnya, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang juga penyandang kerusi itu berjaya mengekalkan kemenangan dengan majoriti 25,512 undi.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: GEMPAK

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Tun M Let4k Jawatan, Netizen Cadang Nama Azwan Ali Jadi PM? Alamak See My Level Lah!"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*