“Dia Macam Adik Kandung” Terb0ngkar Siapa Sebenarnya M4ngsa T1pu Isteri Da’i Farhan

PERUNDING dan usahawan kecantikan, Norsiha Aala mengakui kecew4 dan terkilan dengan tind4kan isteri kepada pendakwah bebas Da’i Nik Farhan iaitu Noorainul Naqim Mohd Radzi yang sudah dianggap sebagai saudaranya sendiri.

Menurut Norsiha, 48, dia terpaksa membuat lap0ran polis atas dakwaan meni1pu terhadap Noorainul Naqim, 40, yang lebih dikenali sebagai ‘Dr Erin’, setelah perbincangan awal antara mereka tidak menemui jalan penyelesaian.

“Saya sebenarnya begitu kece3wa dan terkil4n sebab hubungan kami sangat rapat… bahkan saya tak pernah anggap dia sebagai sahabat, sebaliknya seorang adik.

“Hubungan kami mula rapat sejak empat tahun lalu dan saya sudah meletakkan kepercayaan penuh kepadanya kerana kami ada beberapa projek perniagaan bersama sebelum ini.

“Sebab itu apabila dit1ipu, rasa sangat kecew4 dan sedih. Itu sahaja yang saya boleh cakap buat masa ini,” katanya ketika dihubungi mStar.

Dr Erin dibebaskan selepas diikat jamin.

Pada Rabu, Noorainul Naqim did4kwa di Mahk4mah Majistret Kuala Lumpur atas tudvhan men1ipu seorang wanita berhubung urusan sijil halal.

Tertudvh didakwa memperdayakan m4ngsa dengan menjanjikan untuk menguruskan sijil halal daripada Jabatan Kemajuan Islam (Jakim) dan sijil Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) bagi produk jamu tonik Cap Orang Kuat yang diusahakan Norsiha.

Noorainul Naqim yang dikatakan seorang doktor neurologi dan ahli perniagaan did4kwa melakukan kesal4han itu pada 21 Disember 2017 sehingga 26 Februari 2018 bertempat di Taman Keramat Wangsa, Kuala Lumpur.

 

Kes m4hkamah tu saya tak nak ulas dahulu kerana ia masih dalam perbicaraan dan kita tunggu sahaja keputusan nanti!

NORSIHA AALA

PERUNDING DAN USAHAWAN KECANTIKAN

Terdahulu, m4ngsa mendakwa dia sudah membayar sebanyak RM10,050 kepada tertvduh namun sehingga tahun lalu tiada sebarang proses mengenai perjanjian dibuat.

Bagaimanapun tertudvh mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan.

Da’i Farhan dan isteri Erin.

Sehubungan itu Majistret Wong Chia Sia menetapkan 3 April depan sebagai tarikh sebutan semula k3s.

Sementara itu, Norsiha berkata dia enggan mengulas lanjut mengenai pend4kwaan terhadap Noorainul Naqim kerana bimbang menganggu proses perbicaraan mahk4mah.

Bagaimanapun, dia menegaskan tindakannya membuat lap0ran polis tersebut kerana tidak mahu ada mana-mana individu menerima nasib yang sama.

“Kes mahk4mah tu saya tak nak ulas dahulu kerana ia masih dalam proses untuk dibicarakan… kita tunggu sahaja keputusan nanti.

“Sejujurnya, bukan kerana nilai kerugian itu… bagi saya hal duit yang diti1pu itu tak apalah kita masih boleh cari, cuma saya nak orang ramai sedar dan tak ada lagi yang menjadi m4ngsa!,” ujarnya.

 

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Mstar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Dia Macam Adik Kandung” Terb0ngkar Siapa Sebenarnya M4ngsa T1pu Isteri Da’i Farhan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*