“Abang! Angah Rindu Abanglah!” – Sebulan Pemerglan Abam, Ali Luah Perasaan Tapi Lain Pula Reaksi Netizen

Selepas sebulan pem3rgian pelawak Abam Bocey, adiknya, Ali Puteh berkongsi foto kenangan bersama ketika zaman kanak-kanak.

Ali dalam posting sama di Instagram meluahkan rasa rindu tidak terhingga buat abangnya itu.

“Sekejap masa berlalu..genap sebulan pem3rgianmu.

“Andai dapat ku undurkan putaran dunia…

“Kiri itu saya, kanan tu arw4h abam…abanggg!! Angah rindu abang lah!! Mak rindu abang!! Along rindu abang..adik rindu abang..tunggu kami di sana ye bang,” tulisnya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Andai dapat Ku undurkan putaran dunia…Kiri itu sy..kanan Tu arwah abam…abanggg!! angah rindu abang lah!! Mak rindu abang!! Along rindu abang..adik rindu abang..tggu Kami disana ye bang..

A post shared by syed ali mubarrak aljuffrey (@aliputehofficial) on

Menariknya tentang perkongsian Ali itu, ada dalam kalangan netizen menyamakan wajah anak Allahyrham Abam, Hamzah mirip bapanya ketika kecil.

“Hamzah ikut muka arw4h. Sepasang. Kita semua rindu abam. Bawak lah mak jumpa hamzah mungkin boleh terubat rindu nya,” tulis @livingwithdania.

Kesempatan itu juga diambil netizen untuk mengucapkan salam takzi4h buat keluarga Ali dan meminta mereka terus bersabar.

“Semoga keluarga ini baik-baik saja. Kita sebagai orang luar nampak luaran sahaja tak tahu dalaman apa masalahnya.

“Doakan yang terbaik buat mereka sekeluarga. Mungkin ada yang boleh mengalah dalam hal ini tapi siapalah kita untuk menilai situasi mereka sebab kita pun tak tahu cerita sebenar,” tulis @hani_violet.

Tidak terhenti sekadar komen positif, ada juga dalam kalangan netizen yang menyifatkan entri itu sekadar mahu mencari perhatian.

Malah ada yang terkejut dengan tindakan Ali yang membalas komen jujur yang ditulis netizen dengan cara kasar.

Abam atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan menlnggal dunla pada 10 Februari akibat dem4m panas.

Saksikan karya lakonan arw4h Abam dan program Ali Puteh yang pernah ditayangkan di Astro pada telefon pintar anda melalui aplikasi Astro GO. Muat turun aplikasi Astro GO di Google Play dan Apple Store sekarang!

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : GEMPAK

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Abang! Angah Rindu Abanglah!” – Sebulan Pemerglan Abam, Ali Luah Perasaan Tapi Lain Pula Reaksi Netizen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*