Ada R4cun Berjadual, Minuman kurus Milik Pelakon Terkenal Diharamkan Di Singapura?

Dalam satu kenyataan pada Isnin, Penguasa Sains Kesihatan (HSA), Singapura memaklumkan pihaknya telah mengh4ramkan salah satu produk kurus dari Malaysia milik pelakon Shaheizy Sam.

Produk Freaky Fitz membuat “dakwa4n berlebih-lebihan” bahawa ia dapat membantu para pengguna mengurangkan berat badan “dalam masa beberapa hari”.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Hai semua, mana yang nak kurus tu, jom kurus bersama #freakyfitz . 😁😉 #hadapsampaijadi #nakkurus #freakyfitzdimanamana

A post shared by FREAKY FITZ (HQ) (@freakyfitz_hq) on

Freaky Fitz dipromosikan sebagai minuman pelangsing mengandungi bahan-bahan asli yang did4kwa dapat memberikan “hasil pelangsingan cepat” dan memb4kar lemak tanpa perlu diet atau bersenam.

Produk minuman berperisa Teh Limau Markisa ini did4kwa diperkaya dengan serbuk Guarana serta Hoodia Gordoni bagi membantu menjaga pemakanan dan memberi tenaga sepanjang hari.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Walaupun berdamai, masih paksa orang naik penimbang berat tu 😏 @samtilla 🤣 @freakyfitz_hq #20DaysChallenge

A post shared by Shaheizy Sam Samad (@shaheizy_sam) on

HSA mendapati produk itu mengandungi bahan sibutramin, ub4t preskripsi yang dil4rang di Singapura sejak 2010 kerana menyebabkan risiko mendapat ser4ngan jantung dan angin ahm4r.

Produk itu diiklankan sebagai “selamat untuk dimakan” dan mempunyai tanda piawai pensijilan p4lsu dan dijual menerusi platform e-dagang tempatan seperti Shopee, Carousell, Lazada dan Qoo10.

Memetik laporan Mediacorp, HSA juga menasihatkan para pengguna supaya berhenti mengambil produk Freaky Fitz dengan serta-merta dan memberi am4ran kepada mereka supaya jangan mengambil produk yang menjanjikan hasil cepat dan menakjubkan melalui iklan mereka.

Dalam pada itu, pihak Freaky Fitz menerusi Instagram mereka menafikan perkara tersebut.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Walaupun berdamai, masih paksa orang naik penimbang berat tu 😏 @samtilla 🤣 @freakyfitz_hq #20DaysChallenge

A post shared by Shaheizy Sam Samad (@shaheizy_sam) on

“Pihak HQ memohon maaf di atas kekeliruan isu yang sedang berlaku . KAMI SEKERAS-KERASNYA MENAFIKAN PENGGUNAAN BAHAN TERLAR4NG (SIBUTRAMIN) di dalam product FREAKYFITZ. Segala maklumat lanjut sila hubungi pihak HQ , Master stokis dan stokis berhampiran anda.

NOTA: Sila hentikan segera sebarang pembelian melalui shoppe, corousell , lazada dan lain-lain. Pihak HQ TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB di atas sebarang pembelian di platfom-platfom tersebut.

Sebenarnya, tiada jalan singkat untuk kurus dan sihat. Makanlah makanan seimbang serta jalani gaya hidup aktif untuk kekal langsing dan bertenaga. 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: cari

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Ada R4cun Berjadual, Minuman kurus Milik Pelakon Terkenal Diharamkan Di Singapura?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*