D4kwaan menjadi isteri kedua Najib selepas gambar terseb4r, Wanita ini tampil jelaskan perkara sebenar

SEORANG wanita memfailkan lap0ran polis bagi menafikan spekvlasi yang tersebar, mengenai dirinya telah berkahwin dengan bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Wanita berusia 50-an itu membuat laporan polis selepas gambarnya tular di media sosial dan aplikasi mesej, yang mend4kwa dia merupakan ‘isteri kedua’ Najib.

Ketua Polis Daerah Wangsa Maju, Superitendan Rajab Ahad Ismail mengesahkan mereka menerima lap0ran daripada wanita berkenaan, sambil menambah bahawa pihaknya akan merujuk perkara tersebut kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM).

“Ya, kita telah terima lap0ran itu dan telah membuka si4satan. SKMM juga telah dimaklumkan mengenai k3es itu,” katanya.

Dalam laporan yang diperoleh The Star, wanita itu, dikenali sebagai Noorhaiza Abdullah, menafikan telah berkahwin dengan Najib.

Dia mend4kwa satu halaman Facebook telah memuat naik gambarnya bersama Najib, dengan menyatakan bahawa mereka telah berkahwin.

Dia mend4kwa sekeping gambarnya yang lain juga tular dengan keterangtan ‘mengucapkan tahniah’ kepada mereka mengenai perkahwinan yang didakwa itu.

Noorhaiza berkata, dia membuat lap0ran itu kerana bimbang mengenai kes3lamatannya dan menggesa pihak polis untuk mengambil tindakan terhadap pengguna Facebook terbabit. – The Star

Dalam pada itu, hasil tinjaun di FB milk bekas Perdana Menteri tu, tiada apa-apa ulasan atau komen mengenai dakwaan tersebut. Bahkan posting Najib Razak lebih kepada mengingatkan rakyat Malaysia untuk menjaga kesi1hatan dan kebersihan diri. Najib juga telah mencadangkan beberapa penyelesaian kepada kerajaan untuk menghadapi penvlaran c0ronavirvs

Pada pendapat saya, kerajaan PN patut:

1. Mengeluarkan perintah kuaranti1n mand4tori untuk14 hari kepada semua peserta acara “ijtim4k tabligh” di Masjid Seri Petaling itu termasuk ahli keluarga di rumah mereka.

Mereka yang telah disaring dan didapati negati1f juga perlu meneruskan perintah berkurung 14 hari di rumah sendiri kerana ada kala ianya perlu beberapa uji1an sebelum didapati posit1if.

2. Mengumumkan kerajaan memberi jaminan bahawa mereka yang perlu menjalankan kuaranti1n di rumah sama ada warga tempatan atau pekerja asing akan diberi bantuan kewangan sebagai gantirvgi mereka tidak dapat bekerja.

3. Mengarahkan semua masjid, gereja dan rumah ibadat lain jalankan proses nyahkuman mandat0ri.

4. Jika tidak mahu menutup masjid-masjid dan rumah ibadat lain pada tempoh krit1ikal ini, sekurang-kurangnya membenarkan atau menggalakkan Rakyat pilih untuk solat atau sembahyang di rumah.

5. Menteri-menteri yang ada kaitan atau hubungan dengan negara China patut meminta negara itu untuk membekal atau menderma alat bantvan pernafasan (respi1rator) dan topeng muka.

Ini kerana situasi Covi1d di China sudah reda.

Sebelum w4bak Covi1d bermula bulan Januari lalu, China mengeluarkan 50% dari topeng muka di dunia.

Selepas wab4k bermula, China sudah membina dan meningkatkan pengeluaran topeng muka sebanyak 12 kali ganda.

Baru-baru ini, negara China menderma 250,000 topeng muka kepada Iran, menderma 200,000 topeng kepada negara Filipina, membekal 5 juta topeng muka kepada Korea Selatan dan membekal 100,000 alat bantvan pern4fasan dan 2 juta topeng muka kepada negara Itali.

Kita juga boleh meminta negara China untuk membantu kilang-kilang tempatan untuk meningkatkan pengeluaran alat bantvan pern4fasan dan topeng muka.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Musang Viral

Apa komen anda?

Be the first to comment on "D4kwaan menjadi isteri kedua Najib selepas gambar terseb4r, Wanita ini tampil jelaskan perkara sebenar"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*