Hidup Terkvrung Ibarat Dipenj4ra, Nenek Uzvr Tabah Jaga Cucu Avtisme

Dalam musib4h yang melanda ketika ini, masih ada lagi kep4hitan yang terp4lit dalam hidup seseorang. Walaupun sudah lama menanggung kepay4han, tetapi golongan ini tetap sahaja tabah meneruskan hidup mereka.

Bukan mudah untuk menjaga kanak-kanak istimewa terutama sekali golongan aut1sme. Golongan ini perlu dijaga dengan penuh kesabaran, kasih sayang dan tumpuan yang sepenuhnya terhadap mereka setiap hari.

Di laman Facebook, tul4r satu perkongsian cerita mengenai seorang remaja lelaki aut1sme yang berusia 25 tahun digelar sebagai Abang. Abang merupakan anak yatim piatu dan juga kini dijaga oleh neneknya yang kian uzvr dimamah usia.

Abang dikatakan ‘dikurvng’ dalam sebuah pangkin yang hanya mempunyi lubang tandas sahaja atas tujuan keselamatan.

Bagusnya sifat anak istimewa ini, walaupun tidur dengan neneknya namaun dia tidak pernah sesekali berlaku kasr kepada orang tua berkenaan.

Namun malangnya, dua tiga hari lalu, adik kepada anak istimewa ini telah dijemput Ilahi. Sangat menyentuh hati apabila Abang seakan-akan tidak memahami situasi yang berlaku saat itu.

Abang dibawa masuk semula ke ‘syurganya’…

Coretan mengenai anak istimewa ini sangat menyentvh hati warga pengguna Facebook. Ramai yang ingin mengetahui maklumat lanjut mengenai keluarga ini. Tetapi malngnya, tiada lagi info yang sah dan sahih diberikan setakat ini.

Sumber: Facebook.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber:KL PRESS

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Hidup Terkvrung Ibarat Dipenj4ra, Nenek Uzvr Tabah Jaga Cucu Avtisme"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*