“Saya lepaskan dia… tak nak dia kemvrungan dan stress” – Alha Alfa s4h bercer4i selepas enam bulan berkahwln

HANYA mampu bertahan selama enam bulan, perkahwinan jurusolek terkenal Datuk Alha Alfa bersama Datin Noor Azlin Ismail sudah berakhir. 

Menurut Alha atau nama sebenar Abdul Al Halim Mohd Al Fadzil, 31, mereka sepakat untuk berpisah secara baik setelah tiada lagi persefah4man.

“Setelah saya cuba sembunyikan perkara ini, harini ada hamba Allah yang menulis dan menyebar berita ini, mungkin juga ini salah satu jalan Allah ingin membuka ruang dan jalan untuk kami masing-masing.

“Sebolehnya saya ingin berdiam diri dan tak nak besarkan hal ini supaya aib kedua-duanya terjaga, tapi mungkin ini ujian berat dalam hidup saya.

“Saya sudah meminta izin bekas isteri untuk menulis mengenai ini dan habiskan secara damai… harap tiada pihak mengeruhkan lagi. Terima kasih kepada bekas isteri kerana memb4hagiakan saya selama setengah tahun bersama,” katanya menerusi laman Instagram.

Alha berkongsi status rumah tangganya di Instagram pada Ahad.

Sebelum itu, sebelum portal berita melaporkan dakwaan kononnya rumah tangga Alha dan isteri telah ber4khir.

Sementara itu, Alha juga memberitahu perbezaan jarak usia dan kerjaya menjadi punca dia dan Azlin memilih untuk berpisah.

“Tak apalah isteriku, semoga dia jumpa pasangan yang betul-betul memahami kehendaknya, maafkan saya kerana gagal mengemudi bahtera ini ke syurga!”

“Mungkin sebab dia terlalu muda dan impikan hidup sentiasa bersama sedangkan pekerjaan dan masa saya terh4d dan buatkan dia tak boleh terima kerjaya saya dan menjadi perselisihan faham.

“Mungkin sebelum kahwin dia boleh terima pekerjaan saya, kehidupan saya, p4ngkat saya tetapi bila hidup bersama akan sentiasa rasa cemburu dan tidak puas hati.

“Kehidupan kami normal macam biasa dan saya pun dah nak jadi ayah tapi keguguran mungkin belum rezeki… tetapi apa yang saya pertahankan ini tak panjang, saya tak nak dia kemurungan, stress berpanjangan, ugut nak cederakan diri dan lain-lain, gambar saya luka tu saya bergelut menghalang dia mencederakan diri,” ujarnya.

Majlis resepsi mereka pernah vir4l apabila kek mewah perkahwinan mereka runtuh dan terbalik.

Setelah memikirkan segala kemungkinan, Alha berkata percer4ian adalah jalan terbaik dan mendoakan supaya Azlin bertemu dengan pengganti yang lebih baik.

“Saya lepaskan dia sebaiknya, saya tak boleh berhenti bekerja dalam bidang saya, ini mata pencarian saya, syarikat, staf saya… kalau saya kalah, semuanya habis.

“Tak apalah isteriku, semoga dia jumpa pasangan yang betul-betul memahami kehendaknya, maafkan saya kerana gagal mengemudi bahtera ini ke syurga.

“Saya kena terus kuat menempuh ujian Allah ini, biarlah apa yang berlaku sekalipun, saya dah cuba kurangkan kerja saya dan niat nak bulan madu ke Makkah tapi tak kesampaian kerana Covid-19,” katanya.

Terdahulu, Alha dan  Noor Azlin Ismail, 23, berkahwin di Taiping, Perak pada 28 September tahun lalu.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: mstar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Saya lepaskan dia… tak nak dia kemvrungan dan stress” – Alha Alfa s4h bercer4i selepas enam bulan berkahwln"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*