“Tengok pun dah ser4m” – Ummi Nazeera Tunjukkan Macam Mana Buat Test Cov1d-19 Drive Thru

Apa yang bahayanya pasal Cov1d-19 ni, kadang kalanya ia tidak menunjukkang gej4la dekat diri kita, ia sekaligus telah menjadi anc4man kepada mereka yang bekerja berhadapan dengan orang luar.

Kalau rasa was-was baik pergi buat pemeriksaan, tapi pernah terfikir tak macam mana cara mereka buat pemeriksaan tu? Mesti korang tertanya-tanya kan? Korang dah tahu lepas tengok perkongsian daripad Ummi Nazeera ini ketika menjalani pemeriksaan tersebut.

Kalau ada duit nak travel, apa salahnya keluarkan duit sikit untuk confirmation test ni”

Dia buat secara pandu lalu, dan keputusan boleh didapati dalam masa 10 minit sahaja, tidak dinafikan harganya agak mahal tapi apa salahnya kalau ianya demi kebaikan kita.

Dalam pada itu, Ummi sempat memberikan pesanan kepada orang luar sana, agar patuhi arahan pihak berkuasa andaikata tidak mahu menjalani ujian kesih4tan jika ada travel sebelum ini.

Rasa ser1au tengok dia buat macam tu.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Syukur Alhamdulillah … The result is NEGATIVE… Kepada yang pernah ke luar negara baru baru ni .. Saya sarankan untuk buat Covid19 test ni… Walaupun KKM suruh quarantine sahaja.. Kalau ada duit nak travel, apa salahnya keluar sikit duit lagi utk buat confirmation test ni .. Tak susah pun.. Ummi pergi yang Drive Thru punya . Memang pedih sikit.. Tapi berbaloi.. Jangan takut. Kejap je buat! Tak sampai 10 minit siap ! Pada masa yg sama tolong KKM juga .. Sebab result test ni akan di update ke KKM. Kepada travellers yg tak nak buat. Saya mohon sangat sangat untuk Quarantine 14 Hari di rumah … dan JUJUR bila berjumpa staff kesihatan. Stay safe everyone !! #StayAtHome #HelpThemToHelpUs PS: Ummi buat di MSU… Kos RM550 . Pencerahan buat yg bertanya .

A post shared by Ummi Nazeera (@umminazeera) on

Netizen sendiri pun seram tengok part kena cucvk hidung tu.

Apapun, betul kata Ummi tu andaikata kalau tak cukup boleh sahaja buat biasa tak payah drive thru, tapi seeloknya lepas buat pemeriksaan tu jangan lah yakin sangat boleh berjalan sesuka hati duduk je kat rumah diam-diam.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: LOBAKMERAH

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Tengok pun dah ser4m” – Ummi Nazeera Tunjukkan Macam Mana Buat Test Cov1d-19 Drive Thru"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*