Isteri meningg4l bukan sebab Covid-19, Ustaz MK Azman mula dedah punca

Allahyrham Ustazah Shadiya Abbas yang disahkan meni1nggal dunia di Hospital Sungai Buloh, semalam, disahkan negati1f Cov1id-19.

Perkara itu dikongsikan suami arwah, Ustaz MK Azman menerusi status dimuat naik di Facebook pada tengah hari, hari ini.

”Alhamdulillah, j3nazah isteri saya negati1f Covi1d-19 selepas dua kali buat ujian. Insya-Allah, j3nazah akan dibawa balik ke Masjid Puncak Alam untuk dimandikan, dikafankan dan disolatkan selepas solat Zohor hari ini.

“J3nazah akan disem4dikan di Tanah Perkvburan Felda Bukit Cherakah Puncak Alam,” katanya.

MK Azman juga memaklumkan hanya keluarga terdekat sahaja dibenarkan untuk menguruskan j3nazah.

Malah, MK Azman memohon doa orang ramai doa agar r0h isterinya ditempatkan dalam kalangan orang beriman.

“Maaf jika saya katakan tuan dan puan tak perlu hadir. Hanya doa yang kami pinta agar arw4h diampunkan segala dosanya dan ditempatkan bersama para solihin.

“Pihak polis hanya membenarkan keluarga terdekat saja untuk uruskn j3nazah. Digalakkan buat solat jenazah gh4ib. Ampun maaf,” katanya.

Ses4k Nafas

Ustazah Shadiya Abbas yang juga pendakwah bebas menin1ggal dunia secara mengejuut akibat s3sak naf4s pada jam 5.05 pagi, di Hospital Sungai Buloh, semalam.

pernah menjadi pengacara program Haiwan Teladan dan Fiqh Wanita di TV3 dan penyampai radio Ikim FM.

TerAllahyarham dahulu pada Ahad, Mohd Khairul berkata j3nazah isterinya masih belum boleh dibawa pulang kerana pihak hospital perlu membuat ujian pengesanan wab4k Covi1d-19.

mStar pada Februari tahun lalu menemubual arwah berhubung pengalamannya yang ditimpa kec3lakaan jalan raya, susulan posting di Facebook beliau bertajuk “Tuhan, Tolong Tutup Auratku” menjadi tular dan menarik perhatian netizen.

Ustazah Shadiya pernah berkongsi pengalamannya di hospital selepas ditimpa k3malangan sehingga posting itu tular di Facebook.

Perkongsiannya pada posting tersebut menceritakan betapa beliau bersyukur Allah memakbulkan permintaannya yang bimbang soal aurat yang terdedah, sungguh pun ketika itu dalam kesakitan akibat keced3raan par4h yang dialaminya.

Posting berkenaan meraih lebih 6,000 tanda suka dan dikongsi lebih 3,000 kali.

Dalam pada itu, anak sulung pasangan berkenaan, Ahmad Al Fateh turut menulis coretan di Facebook meluahkan rasa sedih atas pemergian ibunya.

Ahmad Al Fateh memuatnaik gambar kenangan bersama ibunya di Facebook.

“Mama, tahun lepas raya 2019 tapi raya tahun ni (2020) dah tak ada peluang untuk mama suapkan saya. Mama masak sedap-sedap.

“Mama la mama yang paling terbaik. Tak sempat saya nak peluk mama, salam mama, cium pipi mama. Ya Allah… 5/4/2020 mama dah tinggalkan family kita,” tulisnya.

Remaja berusia 16 tahun itu juga berkongsi betapa arwah ibunya sentiasa sentiasa mendoakannya agar menjadi seorang penghafaz Al-Quran.

“Terima kasih mama sebab jadi mama saya. Mama dah buat macam-macam yang saya nak. Saya doakan mama agar mama diampunkan dosa, dan saya doakan agar dimasukkan ke syurga firdaus. Assalamualaikum mama. Insya-Allah kita akan bertemu di syurga. Tunggu saya tau ma?,” tulisnya pada posting berkenaan.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: MB

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Isteri meningg4l bukan sebab Covid-19, Ustaz MK Azman mula dedah punca"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*