“Tak Tahu L1ang Lah4d Siapa Ni Cantik Sangat,” – Suami Arwh Ustazah Shadiya Cerita, Dua Hari Sebelum Meningg4l, Penggali Kubvr Tertanya Siapa Bakal Jenaz4h?

Suami kepada arwh ustazah Shadiya yang baru sahaja meninggal dunia 5 April lalu berkongsi perjalanan terakhir isterinya di laman Facebook.

Luahan rasa yang cukup mencengkam perasaan, jelasnya selama ini arwah isteri yang menjadi makmum di belakang, namun kini dia di depan sebagai jen4zah.

Malah pemerg1annya disifatkan sebagai cukup bertuah apabila Allah menghadiahkan li4ng lah4d dan kubvr yang cukup indah.

Perkara itu turut menjadi perbualan petugas pengurusan jenazah beberapa hari sebelum arwh meningg4l dunia. Pendakwah ini turut berkongsi perbualan di laman Whatsapp akan persoalan siapa penghuni yang bakal mendiami li4ng lah4d ‘cantik bagaikan karpet’ itu.

“PERJALANAN TERAKHIR. Alhamdulillah.. Selesailah sudah urusan pengkebum1an jenzah buah hati dan bidadari saya Shadiya Abbas petang tadi jam 4.00petang di Tanah Perkuburan Puncak Alam. Segalanya dipermudahkan Allah.

“Urusan mandikan jenazah mu sayang dilakukan oleh ibumu, adik beradik perempuanmu, anak² lelakimu dan anak muridmu yang menawarkan diri untuk berkhidmat untukmu sayang.

“Abang ambil peluang ini untuk memandikanmu buat kali terakhir. Masih ingat lagi 2 hari sebelum sayang meninggalkan abg, sayang mandikan abg.

“Sayang.. Abg imamkan solat untukmu. Sebelum ni sayang berada di belakang sebagai makmum, tapi kali ini sayang di depan abg. Bukan sebagai imam tetapi sebagai jenzah.

“Sayang.. Sayang bertuah kerana dihadiahkan Allah kubur yang indah dan li4ng lah4d yang cantik. Abang perasan hal itu ketika hendak memasukkan mu dalam li4ng lah4d, dalam hati abg menyebut, cantik sungguh li4ng lah4d ini.

“Abg bersembang dengan penggali kubvr dan petugas pengurusan jen4zah, mereka akui kubvr itu paling cantik mereka lihat, kata mereka dalam kubvr kalau pakai kasut bot pun terasa sejuk, seolah² lantainya dari mar mar.

“Kata mereka, bakal kubvr siapakah ini. Ternyata sayang adalah pemiliknya. Semoga sayang berada dalam rahmat Allah.

“Sayang..damailah engkau di sana, abg redha dengan pemerg1aanmu. Sayang telah sempurna melaksanakan tugas sebagai seorang isteri, ibu, anak, guru dan sahabat. Insyaallah kita bertemu nanti di alam barz4kh, padang m4hsyar dan sama-sama masuk syurga.

“Terima kasih kepada semua yang membantu urusan jen4zah, bantu sediakan makanan, memberi sumbangan, berkongsi perasaan dan mendoakan arwh bidadari saya, jika ada dosanya, mohon ampunkan. Jika ada hutang arwh pada kalian, maklumkan pada saya,” kongsinya sambil membacakan doa.

Terdahulu, arwh Shadiya meningg4l dunia pada usia 40 tahun akibat ses4k nafas. Arwh meninggalkan dua orang anak.

Foto : Facebook MK Azman

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: MH

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Tak Tahu L1ang Lah4d Siapa Ni Cantik Sangat,” – Suami Arwh Ustazah Shadiya Cerita, Dua Hari Sebelum Meningg4l, Penggali Kubvr Tertanya Siapa Bakal Jenaz4h?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*