“Setia itu tak mudah dilakukan oleh orang yang murahan.” – Bonda Rozita

Kontr0versi yang melanda rumah tangga ahli perniagaan terkenal Dato’ Aliff Syukti dan Datin Shahida makin rancak diperkatakan. Jika sebelum ini hanya mendengar khabar angin tentang permohonan cer4i yang dibuat oleh Datin Shahida, namun kini Dato’ Aliff seolah-olah memberi bayangan kepada masaIah rumahtangga mereka.

Terdahulu peminat dapat menghidu apabila Dato’ liff tidak lagi mengikuti isterinya di laman Instagram dan terbau ibu kepada Dato’ Aliff, Bonda Rozita juga dikatakan berbuat demikian.

Menjawab persoalan adakah turut berdepan kris1s dengan ibu mentua, Shahida berkata, dia tidak tahu ibu mentuanya ‘unfolow’ dalam IG.

“Saya tak perasaan. Kalau tak bagi tahu, saya memang tak tahu. Bagi saya, itu hak dan pilihannya.

“Sejujurnya, saya juga tak tahu Alif ‘unfollow’ saya tempoh hari. Saya hanya tahu daripada komen netizen.

“Bagaimanapun, tak mengapalah, saya tak ambil pusing pun,” katanya kepada salah sebuah akhbar hiburan.

Selain itu netizen sudah mula menghidu nasihat-nasihat yang dimuat naik oleh Bonda Rozita seolah-olah untuk menantunya, Datin Shahida.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Pesanan buat anak❤️..terutama lelaki kerana mereka akan menjadi pemimpin dan yg akan membimbing banyak orang dlm kehidupan mereka…… . Dalam hidup kita akan kena memilih…Pilihla menjadi orang baik, nescaya byk kebaikan itu akan datang dengan sendiri. Buat yg baik maka yg baik2 juga akan datang pada kita❤️

A post shared by Nur Shahida Mohd Rashid (@shahidadherbs) on

Jangan berharap untuk mendapatkn kesetiaan dari orang yang tak setia.. kerana setia itu tak mudah dilakukan oleh orang yang murahan..

Setia itu mahal..! Jadi jangan pernah berharap untuk mendapatkn kesetiaan tu dari orang yang tak boleh menjaga dirinya..

Kerana setia itu bukan mudah..! perlukan komitmen yang kuat supaya menjadi orang yang setia.. apalagi banyak godaan yang datang..

Kerana kesetiaan itu tersangat lah mahal..!

Kesetiaan adalah rasa patuh bagi setiap orang yang berpegang teguh pada komitmen sebuah perhubungan..setia memang menjadi kata yang mudah untuk diucapkn..namun x mudah utk menepatinya

Setia adalah pilihan..!

Jika ditanya bonda..adakah paras rupa..kekayaan dunia menjadi ukuran sbg pasangan hidup..??? Sy akn jawab..”setia lah pilihan utama sy..”

Perkongsian yang dimuat naik oleh Bonda bagaimanapun mendapat reaksi kurang senang dari pada pengikutnya. Mereka mendakwa seolah-olah Bonda ingin tujukan luahan tersebut buat Datin Shahida.

Setia tu bagus tapi jangan sampai memudaratkan. Tak boleh terus setia bonda kalau org yg sepatutnya jd laluan jln ke syurga tak bole pimpin tgn kita..Allah suka kalau kite berat fikirkan psl org lain tp Allah lg suka kalau kite lebih sayangkn diri kite dulu..& cari jln terbaik utk ke syurga.

Mungkin ni ujian untuk Bonda. Teguran dari Allah. Sebelum ni pun Bonda selalu hebahkan semua yg jadi menantu Bonda tu kena melepasi piawaian Bonda,kena lulus bab agama,Bonda yg akan pilih siapa selayaknya jadi menantu. Ssesapa yg follow ig bonda mesti perasan. Allah nak tegur la tu hanya Allah saja yang layak ‘mengkelaskan’ hambaNya.

Knp bonda unfollow datin shahida?? Dh kec0h dlm fb. Kata menantu kesayangan.. menantu tetap menantu kan.. tetap org luar huhu

Bagi kami nasihat yang diberi oleh Bonda adalah untuk semua dan secara menyeluruh. Bagi yang mengikuti akauan Instagram Bonda, setiap hari beliau akan memuat naik kata-kata nasihat yang boleh dijadikan panduan dan pegangan semua. Jadi janganlah netizen terlampau mendalami hingga membuat tafsiran sendiri, lagipun Bonda sendiri pernah bagitahu bahawa beliau sangat sayang akan menantunya itu.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Newsinkling

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Setia itu tak mudah dilakukan oleh orang yang murahan.” – Bonda Rozita"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*