Remaja ini sanggup Hantar may4t teman wanita ‘balik’ ke rumah dgn motosikal

AK1BAT terlalu takvt, seorang remaja sanggup menghantar teman wanitanya yang sudah men1nggal dunia ke rumahnya di Felda Keratong 5 di Muadzam Shah, selepas terbabit dalam 3malangan dengan seekor kerbau, awal pagi tadi.

Suspek berusia 17 tahun itu dikatakan membawa m4yat m4ngsa yang mengalami kec3deraan p4rah di kepala itu sejauh 15 kilometer selepas terbabit dalam k3malangan di hadapan kilang sawit Felda Keratong 3 kira-kira 3.30 pagi.

Ketua Polis Daerah Rompin, Deputi Superintendan Azari Miskun berkata, hasil s1asatan mendapati svspek bersama m4ngsa berusia 17 tahun itu dikatakan keluar berjalan-jalan menaiki motosikal jenis Yamaha LC.

“Bagaimanapun sampai di tempat kejad1ian, kenderaan yang dinaiki m4ngsa bertembung dengan seekor kerbau yang baring di tengah jalan.

“Akibat kejad1ian, m4ngsa mengalami keced3raan p4rah di kepala dan peha dan tidak s3darkan diri,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Beliau berkata, svspek bertindak membawa m4yat dengan menaiki motosikal yang sama menuju rumah remaja perempuan itu di Felda Keratong 5 sebelum meni1nggal itu di garaj.

“Susp3k tidak memaklumkan kepada keluarga m4ngsa berkaitan kejadian berkenaan kerana terlalu takbt sebelum terus beredar selepas kejadi1an.

“Kira-kira jam 10 pagi, datuk m4ngsa yang sedang meletakkan kenderaan di garaj berkenaan menemui m4yat cucunya yang dibungkus dengan kain sebelum menghubungi pihak p0lis untuk tindakan lanjut,” katanya.

Beliau berkata, m4ngsa adalah anak sulung dari empat orang beradik dan s1iasatan di tempat kejadian tidak menemui sebarang s3njata.

“Polis sudah men4han remaja lelaki berkenaan untuk si1asatan lanjut dan kita turut meramp4s motosikal Yamaha 135 LC berkenaan.

“M4yat dihantar ke Hospital Muadzam Shah untuk proses b3dah s1iasat,” katanya.

Berikut pula reaksi netizan

I1ngkar PKP: D3nda RM1,000 terlampau rendah, masih ramai i1ngkar – Ismail Sabri

Dalam pada itu Kerajaan mempertimbangkan kemungkinan untuk menaikkan kadar kompavn dan d3nda terhadap mereka yang i1ngkar Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) daripada kadar sedia ada iaitu RM1,000.

Menteri Kanan (Kluster Keselamatan) Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, kerajaan serius untuk membuat pertimbangan semula memandangkan jumlah mereka yang dit4han masih tinggi walaupun telah memasuki hari ke-24 PKP.

Selain menaikkan kadar kompavn serta d3nda, beliau berkata, tempoh hukvman p3njara juga perlu dipanjangkan agar ia menjadi pengajaran kepada rakyat Malaysia yang lain.

“Kalau lihat di Singapura, (berkuat kuasa) 17 april ini, hvkuman pes4lah pertama adalah SD10,000 (RM30,492), kes4lahan kedua SD20,000 (RM60,948). Di Korea Selatan, kes4lahan pertama sekali pun RM35,000. Di Indonesia kalau tak silap saya 300 juta rupiah (RM82,000).

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: M.B

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Remaja ini sanggup Hantar may4t teman wanita ‘balik’ ke rumah dgn motosikal"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*