May4t terg4ntung di pokok pos1tif Cov1d-19

MAY4T lelaki tanpa identiti dipercayai warga asing yang ditemui terg4ntung di pokok di kawasan Kampung Pondo, Pulau Gaya, di Kota Kinabalu, 6 April lalu disahkan pos1tif koronav1rus baharu (Cov1d-19), semalam.

Ketua P0lis Daerah Kota Kinabalu, Asisten Komisioner Habibi Majinji berkata, seramai 12 anggota p0lis yang bertugas mengendalikan may4t berkenaan sudah diarahkan menjalani saringan kesihatan.

Katanya, keputusan saringan terhadap anggota p0lis terbabit akan diperoleh dalam tempoh terdekat dan semua yang terbabit sudah diarahkan kuarantin diri di rumah masing-masing.

“Semua anggota yang terded4h sudah menjalani saringan kesihatan dan mereka juga diarah mengasingkan diri di rumah masing-masing sementara menunggu laporan kesihatan daripada hospital.

“Keputusan ujian itu dijangka akan siap hari ini. kita mendoakan semua anggota terbabit selamat daripada j4ngkitan v1rus berkenaan,” katanya dalam sidang media di IPD Kota Kinabalu, hari ini.

Habibi berkata, semua anggota yang bertugas ketika itu mengenakan langkah-langkah pemakaian selamat termasuk memakai topeng muka dan sarung tangan.

Mengulas lanjut penemuan may4t itu, beliau berkata, lelaki terbabit dipercayai warga asing kerana tiada penemuan vaks1n Bacillus Calmette-Guerin (BCG) pada lengannya.

Katanya, lelaki itu juga dipercayai membvnuh diri dan may4tnya masih belum dituntut.

“Setakat ini, k3s masih diklasifikasikan sebagai m4ti mengejuut.

“Orang ramai yang kehilangan ahli keluarga diminta menghubungi Ketua Balai Polis Pulau Gaya Asisten Superintendan (ASP) Mohd Zulfikar Abd Salam di talian 0198009455,” katanya.

Sehubungan itu, Habibi berkata, penguatkuasaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) di Pulau Gaya berjalan lancar dan kerjasama daripada warga pulau berkenaan juga amat baik.

“Perkhidmatan pengangkutan biasa tidak dibenarkan ketika ini, namun hanya dua bot setiap kampung dibenarkan beroperasi membabitkan urusan penting.

“Oleh itu, penduduk di sekitar Pulau Gaya diminta supaya mengikuti arahan PKP sepenuhnya bagi mengelak penul4ran wab4k Cov1d-19 ini,” katanya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Hmetro

Apa komen anda?

Be the first to comment on "May4t terg4ntung di pokok pos1tif Cov1d-19"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*