“Hasil Suntingan Pihak Tidak Bertanggungjawab”Isu Video Tul4r Nur Sajat Dedah Sesuatu

USAHAWAN kosmetik kontroversi, Nur Sajat meminta maaf kepada semua pihak yang ters1nggung berikutan video tul4r yang memaparkan dirinya bercakap mengenai belum ada p0ndan terken4 w4bak Cov1d-19.

Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman ketika dihubungi menjelaskan video itu sengaja disunting pihak tidak bertanggungjawab dengan niat membangkitkan kem4rahan orang ramai.

“Saya tahu disebabkan video itu ramai mar4h termasuk ustaz. Jadi, saya minta maaf. Cuma, ingin dijelaskan apa yang ditul4rkan itu adalah hasil suntingan pihak tidak bertanggungjawab.

“Sebenarnya petikan itu diambil daripada video siaran langsung di Instagram. Saya hanya menjawab soalan netizen yang mengatakan p0ndan pembawa Cor0na (Cov1d-19). Malah, soalan sama ditanya berulang kali yang sengaja nak buat prov0kasi.

“Jadi, saya jawab kenapa nak kena salahkan gender dalam k3s ini. Wab4k ini tak kira siapa pun. Malah, asal wab4k ini pun dari mana. Disebabkan p0ndan, terus cakap nak kata punca. Itu sebab saya cakap tak pernah lagi po0ndan kena Cor0na. Tapi, bahagian itu saja yang diambil, sunting dan tul4rkan,” katanya kepada Harian Metro.

Menurut Sajat, dia tidak pernah lagi membuat video siaran langsung semata-mata nak bercakap mengenai isu itu.

“Bagi yang selalu menonton IG ‘live’ saya mesti tahu dan sedia maklum soalan yang dilemparkan netizen.

“Macam video yang tul4r ini, saya buat ‘live’ bukan semata-mata nak bercakap isu itu. Kalau betul hanya isu terbabit, kenapa versi pendek saja ditularkan? Kenapa tak letak yang penuh?

“Disebabkan itu, kena tengok versi penuh video baru anda faham,” katanya.

Terdahulu, video yang tular di Internet dan media sosial itu mendapat kec4man daripada pengguna laman sosial.

Sekali gus mendapat teguran daripada pelbagai pihak termasuk penceramah, Ustaz Husam.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: HM

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Hasil Suntingan Pihak Tidak Bertanggungjawab”Isu Video Tul4r Nur Sajat Dedah Sesuatu"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*