Selepas Sembilan Hari Dir4wat Di Hospital Ini Keadaan Terkini Puteri Aishah

SELAMA sembilan hari diraw4t di Hospital Sungai Buloh selepas disahkan pos1tif Cov1d-19, pelakon Puteri Aishah kini beransur pulih dan tidak lagi berdepan mas4lah untuk menyesuaikan diri. 

Puteri ketika dihubungi berkata, ini adalah pengalaman kali pertamanya ditah4n w4d dan dibawa menaiki ambulans pada 8 April lalu. 

“Ketika dis4hkan pos1tif wab4k ini saya tak n4fikan memang agak terkejuut dan sedikit tertek4n kerana selama ini jarang dengar pes4kit yang tiada simpt0m. Tapi saya reda dan mengikut segala prosedur yang ditetapkan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). 

“Pada hari pertama diraw4t memang  terpinga-pinga dan bingung untuk had4m apa yang berlaku .Banyak maklumat yang diberikan saya ambil masa untuk faham. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

when everything is back to normal again, i want to travel. i want to bring my mom jalan2. how about you? p.s: ni adalah gambar throwback 😊 @universaltraveller_my #UniversalTraveller #UTMoments #KeepUsWarm

A post shared by Ms. Puteri Aishah (@puteriaishahofficial) on

“Malah keadaan saya juga lemah pada hari pertama dan kedua apabila kerap munt4h dan tiada selesa makan. Barangkali disebabkan tindak balas ubat yang diberikan atau g4strik. 

“Saya ditempatkan di bilik raw4tan tahap ketiga berbanding tahap kelima yang lebih ser1us. Selepas beberapa hari di sini saya semakin stabil dan sudah dapat menyesuaikan diri dengan keadaan di sekeliling,” katanya. 

Menurut Puteri, sekiranya ujian yang bakal dilakukan pada 18 April ini mendapati dirinya neg4tif dia boleh dibenarkan pulang ke rumah.

“Alhamdulillah keadaan kesihatan juga sudah semakin baik. Hanya lima hari saja saya bergantung dengan ubat dan sekarang ini jururawat hanya memeriksa tek4nan darah saja. 

“Saya tidak dimaklumkan tarikh spesifik boleh keluar hospital, tapi sekiranya ujian yang bakal dilakukan pada 18 April ini neg4tif, saya boleh dibenarkan pulang,” katanya. 

Kongsi Puteri, antara aktiviti yang dilakukan di dalam w4d adalah memastikan dirinya rehat dengan cukup, solat, makan mengikut waktu dan tonton drama atau filem. 

“Selain itu, saya juga berkawan dengan pes4kit lain dalam w4d ini. Kami banyak berborak mengenai bagaimana wabak ini boleh berlaku. 

“Pes4kit juga tidak dibenarkan keluar daripada w4d. Kalau nak pesan sesuatu pun kami perlu menghubungi nombor yang diberikan, barulah jururaw4t akan datang membantu,” katanya. 

Dalam pada itu, Puteri berterima kasih kepada petugas barisan hadapan yang sentiasa mengawasi dan menjaga pes4kit dengan baik. 

” Saya kes1an melihat keadaan petugas barisan hadapan yang perlu memastikan diri mereka selamat supaya dapat menjaga kami dengan baik. 

“Ada yang beritahu kepada saya pakaian perlindungan (PPE) yang dipakai sangat panas, malah saya juga sed1h apabila ada jururawat yang terpaksa membuat sendiri Face Shield (pelindung muka) untuk melindungi diri. Mungkin sudah kehabisan stok. 

” Kalau boleh tolong untuk membuat pelindung muka di dalam w4d buat mereka, saya sudah bantu tapi itulah bimbang risiko yang bakal mereka hadapi nanti,” katanya. 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: HM

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Selepas Sembilan Hari Dir4wat Di Hospital Ini Keadaan Terkini Puteri Aishah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*