Nadiya Nisaa Syukur Lakonan Bawa Dirinya Ke Tanah Suci

Nadiya Nisaa ada menjelaskan, susunan Allah SWt dalam mengatur perjalanan kerjayanya sebagai pelakon telah memenuhi keperluan hakiki dalam kehidupan.

Kongsinya, sebelum ini dia terlalu sibuk mengejar cita-cita untuk menjadi pelakon berkaliber namun sering kali alpa hubungan dengan Sang Pencipta.

Namun benarlah, perancangan Allah ialah yang terbaik untuk hamba-Nya. Jelas Nadiya, drama  Adam Dan Hawa telah membawa dia merasai pengalaman pertama menunaikan umrah, menjejakkan kaki di hadapan Kaabah dan bersujud di Raudhah.

“Little that I know, susunan Allah swt terhadap perjalanan kerjaya tu selalu seiring dengan keperluan hakiki.

“Yes my passion is acting. During my earlier years its all about how I want to become a good actor, nak berlakon dengan pengarah tersohor, nak berlakon dengan pelakon yang berkaliber.

“Tapi saya lupa hubungan dengan Sang Pencipta. Bahawa bakat ini dari Dia, ilham itu dari Dia.

“Lalu Dia utuskan Ain Hawani untuk bawa saya rasai pengalaman pertama melakukan umrah, menjejakkan kaki di depan Kaabah, bersujud di Raudhah, merasai kasih sayang Adam dan Hawa di Jabal Rahmah.

“Begitu Allah itu Maha Mengetahui. Begitu banyak ilham yang Dia tiupkan kepada saya sepanjang berada di sana. Alhamdulillah. And the rest is history.

“Thank you @isma.nilz for this beautifully captured moment #AdamdanHawa,” kongsinya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Little that I know, susunan Allah swt terhadap perjalanan kerjaya tu selalu seiring dengan keperluan hakiki. Yes my passion is acting. During my earlier years its all about how I want to become a good actor, nak berlakon dengan pengarah tersohor, nak berlakon dengan pelakon yang berkaliber. Tapi saya lupa hubungan dengan Sang Pencipta. Bahawa bakat ini dari Dia, ilham itu dari Dia. Lalu Dia utuskan Ain Hawani untuk bawa saya rasai pengalaman pertama melakukan umrah, menjejakkan kaki di depan Kaabah, bersujud di Raudhah, merasai kasih sayang Adam dan Hawa di Jabal Rahmah. Begitu Allah itu Maha Mengetahui. Begitu banyak ilham yang Dia tiupkan kepada saya sepanjang berada di sana. Alhamdulillah. And the rest is history…. ❤️ . Thank you @isma.nilz for this beautifully captured moment ☺️ #AdamdanHawa

A post shared by Nadiya Nisaa K (@nadnisaa) on

Drama Adam Dan Hawa mengisahkan Ain Hawani (Nadiya Nisaa), seorang remaja lepasan SPM yang bercita-cita untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat tinggi telah ditangkap basah bersama Adam (Aaron Aziz). Kedua-duanya dipaksa berkahwin bagi menjaga nama baik keluarga.

Ditakdirkan Ain berjaya melanjutkan pengajian dan kedua-duanya terpisah sehingga lapan tahun dan kemudian bertemu semula di depan pintu Masjidil Haram di Kota Mekah.

Foto : Instagram Nadiya Nisaa

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: MH

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Nadiya Nisaa Syukur Lakonan Bawa Dirinya Ke Tanah Suci"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*