Farahdhiya m4lu rakan artis ingk4r arahan PKP – “Jangan ingat ada special treatment tak kena tah4n ya”

MESKIPUN sudah memasuki hari ke-33 pelaksanaan tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), namun masih ramai individu yang ingk4r dengan peraturan yang ditetapkan oleh kerajaan.

Justeru itu, penyanyi Farahdhiya meluahkan rasa mar4h dengan sikap segelintir masyarakat yang hanya mementingkan diri dan tidak patuh dengan saranan pemerintah itu.

Malah, dia berasa malv apabila ada dalam kalangan rakan artis turut menunjukkan contoh tidak baik kepada masyarakat.

“Nak pesan kepada segelintir yang masih degi1l, baik artis dan orang-orang lain. Minta maaf kata, saya naik menyamp4h tengok perangai manusia yang cakap besar dan bangga melangg4r peraturan.

“Saya malv apabila ada juga kawan-kawan seperjuangan saya yang perangai macam tu juga. Sekurang-kurangnya tunjuklah tauladan yang baik kepada masyarakat… ini tidak, dengan berlag4k dan tak tahu malunya dia melanggar peraturan dengan keluar pergi jogging (walau di kawasan rumah) keluar pergi beli barang dapur lebih dari seorang.

“Jangan ingat gelaran artis tu ada special treatment tak kena tah4n ya, kita semua sama je macam orang-orang lain, tak ada lebih tak ada kurang. Saya malv tengok perangai sorang-sorang,” katanya menerusi laman Instagram.

Farahdhiya tulis pandangan di Instagram.

Bersama kapsyen itu, dia turut memuat naik paparan skrin sidang media harian Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) mengenai k3s wab4k Covi1d-19.

Beberapa hari lalu, kes positif membabitkan jangkitan vi1rus itu menunjukkan penurunan di Malaysia membuktikan pelaksanaan PKP berhasil dan mampu membendung penul4ran wab4k.

Dalam pada itu, penyanyi lagu Bertakhta Dihati ini turut menghargai pengorbanan petugas barisan hadapan dan menganggap mereka adalah hero dalam melaw4n Covi1d-19.

Farahdhiya tegvr sikap segelintir rakan artis ingkar PKP.

“Alhamdulillah, inilah hasil dari kita semua yang mendengar kata kerajaan supaya duduk di rumah.

“Good job and congratulations (Ketua Pengarah Kesihatan) Datuk Dr Noor Hisham, seluruh warga KKM dan frontliners.

“Anda adalah hero sebenar! Terima kasih tak terhingga untuk perjuangan menghapvs Covi1d-19. Semoga k3s baharu terus menurun,” ujarnya.

Sementara itu, Farahdhiya meminta orang ramai terus kekal berada di rumah dan tidak melanggar PKP yang dijangka berakhir pada 28 April ini.

Farahdhiya kagum semangat petugas barisan hadapan.

“Semoga korang dibukakan hati dan minda supaya berkelakuan baik selepas ini, tolonglah mana tanggungjawab kita semua sebagai warga Malaysia.

“Baik yang artis atau pun tidak, tolong dengar kata kerajaan, jangan keteg4q (deg1l) sangat. Not cool! Bravo Malaysia… siapa makan cili dia rasa pedas!” katanya.

Sehingga Isnin, Malaysia menyaksikan pertambahan 36 k3s baharu menjadikan jumlah keseluruhan jangki1tan vi1rus itu sebanyak 5,425 k3s.

Seramai 3,295 sudah pulih dan dibenarkan keluar dari hospital menjadikan k3s aktif hanya 2,041 kes.

Manakala jumlah kumulatif kemat1an sebanyak 89 k3s.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: MSTAR

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Farahdhiya m4lu rakan artis ingk4r arahan PKP – “Jangan ingat ada special treatment tak kena tah4n ya”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*