“Kali ni tak boc0r ada yg nak cuba?”-Ayat sempoi Dato Aliff selepas kena kec4m

Selepas tul4r sepotong video Aliff curahkan air ke topeng muka, Dato Aliff seolah-olah tidak t3rkesan denagn k3caman netizan. Kali ini dia tampil mempromosi periuk. Tapi apa yang menarik, Dato Aliff menggunakan kembali ‘boc0r’ dalam mempromosi periuk dia. Berikut caption Dato Aliff

“Terliur ke sedapan..kali ni tak bocor ada yg nak cuba??

Cuba korang komen kenapa korang suka tengok video masakan abang?? hari ni abg nak share..resepi istimewa iaitu Dubling popia special dimana boleh buat kat rumah… Kalau korang buat nanti jangan lupa tau tag ig abg.. jom buat sbb senang dan mudah. Jom abang nak sharekan cara memasak resipi ini dengan menggunakan periuk daripada As Legacy yang sedang viral sekarang ni sebabnya boleh membakar, mengukus dan menggoreng. –

Kalau korang tidak percaya jom abang buktikan kepada korang dengan menggunakan kuali ini . Kepada korang yang nak periuk ini jenama @as.legacymalaysia Yang boleh membakar mengukus dan juga menggoreng tanpa melekat dan yang penting x guna dapurgas… nak beli?? whatsapp nak beli periuk ni atau nak jadi agen saya no 0105529159.. ataupun korang boleh komen NAK BELI PERIUK pada ruangan dibawah .. Nanti abang akan balas. Terima kasih.”

“Perbuatan Ini Jelas H4ram” – Reaksi padu Da’i Wan Bila Aliff Syukri Jual Mask Boc0r

Semalam Pendakwah bebas, Da’i Wan Dazri menegur tindakan usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri yang memperdaya pengikut dengan menjual produk topeng muka tanpa mengikut piawaian sepatutnya.

Kata Wan Dazrin, tindakan Aliff yang men1ipu pelanggannya bersifat d0sa besar dan h4ram di sisi agama Islam.

“Sesungguhnya Datuk Aliff Syukri telah men1ipu dengan Face Mask penjualannya.

“Ini bukan lagi satu kelucuan, ini satu pendustaan yang terang-terangan wujud ketika mengiklankan produknya ketika berniaga.

“Perbuatan itu jelas h4ram dan jika dia teruskan maka dihvkumkan pada zahirnya berd0sa.

“Jika berterusan, maka ia akan menjadi bagian dari d0sa besar, dan dia perlu bertaubat pada Allah swt dan meminta maaf pada semua yang telah mendengar marketing pen1ipuan dalam penjualan produk Face Mask yang sangat ‘Defective’ dan mungkin akan meng4ncam ny4wa buat siapa yang telah membelinya.

“Jelas, air menitis dengan laju (Bocor) walaupun hanya diletakkan sedikit sahaja. Kemudian, cepat-cepat disorokkan ketepi bila tampak kebocoran berlaku disitu dan mengatakan ia produk berkualiti. Sudahlah jual produk yang defective , kemudian men1ipu dalam penghebahan penjualan pula,” kata Wan Dazrin.

Terdahulu tular sepotong video Aliff mempromosikan produk jualannya itu menerusi siaran langsung di Instagram dengan menunjukkan demonstrasi mencurahkan air ke topeng muka itu.

Kata Aliff, topeng muka itu mampu menyerap air namun malangnya air menitik keluar dari bawah topeng itu.

Perkara itu mencetuskan kem4rahan netizen dan menyifatkan tindakan itu salah.

Justeru, Wan Dazrin memohon Aliff agar segera bertaubat dan berhenti men1pu masyarakat.

“Sesungguhnya anda telah mencipta rantaian d0sa yang tidak terperi jika berniaga seperti ini.

“Face mask adalah sangat penting, untuk membasmi kum4n atau virvs dari orang yang memakainya.

“Mana mungkin Face Mask yang dijual oleh Dato’ Aliff tersebut dapat menjalankan peranan untuk melindungi orang lain dari si pemakainya dan ini merbah4ya, bahkan mungkin akan terus memberi ancaman penyakit pada yang lain.

“Saya dibenarkan tegur terbuka dalam kes seperti ini kerana ia satu hal yang membawa keburvkan pada semua.

“Datuk Aliff, sila hentikan penjualan produk Face Mask ini! Bertaubatlah kepada Allah swt, takvtlah pada az4b orang yang men1pu dalam perniagaan,” tambahnya.

Malah, Wan Dazrin mengingatkan orang ramai agar tidak terpedaya dengan produk berkenaan.

“Kepada seluruh rakyat Malaysia, umumnya saya boleh mengarahkan kini, untuk berhentilah dari membeli produk dia ini dan belilah Face Mask yang mematuhi piawaian sahaja.

“Sesungguhnya dia telah men1ipu ketika berniaga, dan orang seperti ini tidak layak lagi dihormati dalam perniagaannya,” ujarnya lagi.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: M.B

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Kali ni tak boc0r ada yg nak cuba?”-Ayat sempoi Dato Aliff selepas kena kec4m"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*