“Jangan Kec4m Ustaz Favorite Aku” – Zarina Anjoulie Tempel4k Individu Tudvh Ustaz Ebit Lew Riy4k!

Pelakon, usahawan dan selebriti media sosial, Zarina Anjoulie Lavocah menempelak golongan yang menganggap segala usaha Ustaz Ebit Lew menghulurkan sumbangan sebagai satu perbuatan yang riy4k.

Perkara itu diluahkan menerusi satu posting di Instagramnya hari ini.

Menurut Zarina, Ebit telah banyak memberikan inspirasi buat dirinya baik dari segi tingkah laku dan aktiviti kebajikan.

Menurutnya, satu perkara yang bagus tentang ustaz tersebut adalah cara dan pendekatannya yang dianggap amat lemah lembut.

“Saya suka tengok video dia, cara dia layan orang, layan isteri dan keluarga semuanya boleh dijadikan contoh. Malah, usaha dia membantu orang susah melakukan amal kebajikan juga patut dijadikan contoh.

“Secara tak langsung boleh membuka mata orang untuk sama menolong ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP),” katanya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Zarina Anjoulie (@anjoulielavocah1) on

Jelas Zarina, dia tidak faham mengapa segelintir pihak masih mengec4m tind4kan murni berkenaan, malah ada yang menganggap perbuatan itu sebagai riy4k.

“Korang kena faham, apa yang disumbangkan itu adalah hasil sumbangan dan dana orang ramai. Selain itu gambar-gambar tersebut juga untuk tingkatkan kesedaran orang ramai dan bukannya riy4k.

“Better macam tu elak fitn4h. Nanti kalau ustaz bawa kereta mewah orang tudvh macam-macam, ingat zaman batu ke ustaz bawa motor Honda EX-5,” katanya.

Semalam, Ebit telah membuat permohonan maaf menerusi satu posting di Facebooknya.

Rata-rata warganet mengaitkan posting yang dibuat Ebit Lew itu dengan tegvran dibuat beberapa pihak selepas bantuan dihulurkan kepada seorang warga emas Kurang Upaya menjadi kontr0versi.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: GEMPAK

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Jangan Kec4m Ustaz Favorite Aku” – Zarina Anjoulie Tempel4k Individu Tudvh Ustaz Ebit Lew Riy4k!"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*