Ustaz Ebit Lew Menang1s Seb4k Setelah Beberapa Hari Tidak Pulang Kerumah

Pendakw4h bebas Ebit Lew tidak mampu menahan air mata daripada tumpah apabila dapat melepaskan kerinduan pada keluarga setelah beberapa hari tidak pulang ke rumah.

Jelasnya, perjalanan kali ini terasa seb4k dan mengajarnya tentang kehidupan, muhasabah diri dan kerinduan.

“Setelah berhari tiada dirumah. Perjalanan kali ini terasa sebak banyak saya belajar tentang kehidupan dan muhasabah diri dan rindu hadir sampai menangis teresak-esak. Rindunya bidadari. Rindu anak-anak. Anugerah Allah dalam hidup. Ayah kenapa menangis. Rindu sangat pada bidadari dan anak ayah. Rindu ayah sangat. Ayah pun rindu anak-anak ayah.

“Ayah nak jadi baby boleh tak? Nak dukung. Seorang lagi ayah nak terbang. Boleh tak ayah.

“Semua anak berlari rindu nak pelvk. Jap ayah mandi bersih-bersih wangi-wangi. Jap-jap yer anakku. Mana pun kita pergi dalam dunia dan apa orang kata. Pelukan bidadari dan anak-anak mengubati segalanya. Nikmat dari Allah.

“Berebut-rebut semua nak kiss ayah dia. Nak hug semua sekali. Rumahku syurgaku

“Bidadari saya walau penat pelvk saya dan kata jangan sed1ih abang, Allah kan ada. Kan dia jaga kita dari dulu sampai bila-bila. Allah punya semua. Nanti kita menangi1s sama-sama dalam doa-ebitlew,” kongsinya.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Setelah berhari tiada dirumah. Perjalanan kali ini terasa sebak banyak saya belajar tentang kehidupan dan muhasabah diri dan rindu hadir sampai menangis teresak-esak. Rindunya bidadari. Rindu anak-anak. Anugerah Allah dalam hidup. Ayah kenapa menangis. Rindu sangat pada bidadari dan anak ayah. Rindu ayah sangat. Ayah pun rindu anak-anak ayah. Ayah nak jadi baby boleh tak? Nak dukung. Seorang lagi ayah nak terbang. Boleh tak ayah . Semua anak berlari rindu nak peluk. Jap ayah mandi bersih-bersih wangi-wangi. Jap-jap yer anakku. Mana pun kita pergi dalam dunia dan apa orang kata. Pelukan bidadari dan anak-anak mengubati segalanya. Nikmat dari Allah. Berebut-rebut semua nak kiss ayah dia. Nak hug semua sekali. Rumahku syurgaku . Bidadari saya walau penat peluk saya dan kata jangan sedih abang, Allah kan ada. Kan dia jaga kita dari dulu sampai bila-bila. Allah punya semua. Nanti kita menangis sama-sama dalam doa-ebitlew

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

Terdahulu, menerusi laman Instagram miliknya, Ebit Lew dirakam ada isi masa di Penj4ra Kajang menghulurkan sumbangan sambil memberi kata-kata semangat buat bantuan dan petugas.

Malah, dia turut turun ke laut menaiki bot bersama Polis Gerakan Marin bagi memberi sumbangan kepada bot nelayan yang ditemui di Pulau Ketam.

Foto : Instagram Ebit Lew

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: MH

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Ustaz Ebit Lew Menang1s Seb4k Setelah Beberapa Hari Tidak Pulang Kerumah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*