Did4kwa Ditah4n ‘Roadbl0ck’ Waktu PKP, Ini Penjelasan Fikry Ibrahim

Pelakon Fikry Ibrahim akui dia adalah individu yang diarahkan membuat pusingan semula dalam satu sek4tan jalan raya, baru-baru ini.

Sebelum ini netizen mendakwa Fikry adalah individu dalam video yang diarahkan membuat pusingan U dalam sekatan jalan raya selepas gagal menunjukkan bukti alamat kediaman pada awal April lalu.

Akaun Instagram (IG) Fikry juga ketika itu dipenuhi komen netizen yang telah mengec4mnya namun pelakon itu mendiamkan diri tanpa memberi sebarang penjelasan.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ahmad Fikry (@fikryibrahim) on

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Pagi-pagi bukak pintu, selamat hari Sabtu👋

A post shared by Ahmad Fikry (@fikryibrahim) on

Pelakon Cik Reen Encik Ngok Ngek itu bagaimanapun menerusi temu bual program Artis Duduk Diam dalam IG Live Astro Gempak menjelaskan keadaan sebenar.

“Sebenarnya saya keluar seorang diri untuk membeli barang sahaja. Kalau betul salah, kenapa masa perjalanan saya nak beli barang lalu roadbl0ck yang sama tidak ditahan.

“Bagaimana pun masa saya nak pulang ke rumah saja ditahan. Tapi saya faham tugas polis dan sebagai rakyat Malaysia, saya ikut arahan dengan buat u-turn.

“Tak mungkin saya saja-saja nak keluar dan membahayakan kesihatan mak saya yang sudah berusia 70 tahun. Saya rasa tak buat salah pun sebab saya masih dalam kawasan 10 kilometer radius,” katanya kepada Astro Gempak.

Dalam video yang tular itu wajahnya tidak kelihatan kerana memakai topeng namun netizen mendakwa individu tersebut ialah pelakon Fikry Ibrahim berdasarkan suara serta maklumat yang diberikan kepada polis.

Tambah Fikry lagi, dia tidak berasa kec3wa kerana ditudvh dan dikec4m netizen di laman sosialnya di atas tindakannya kerana memahami keadaan mereka.

“Tak adalah, sejujurnya saya tak marah pun sebab faham pada ketika itu, orang tengah tertekan di rumah. Cuma saya terkejuut ada budak kecil mesej di Instagram m4ki saya.

“Sebenarnya saya tak nak keluarkan kenyataan ketika itu kerana bimbang bertambah riuh. Tak ada apa-apa pun, semuanya hanya salah faham sahaja,” jelasnya lagi.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: GEMPAK

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Did4kwa Ditah4n ‘Roadbl0ck’ Waktu PKP, Ini Penjelasan Fikry Ibrahim"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*