“Walau Kita Cuma Nak Bawa Kasih-Sayang, Pun Ada Orang Nak B3nci kita…” – Ebit Lew

Hanya tang1san dan pengharapan kepada Allah. Itulah antara luahan hati ustaz Ebit Lew mengenai segala dug4an yang terpaksa ditempuhinya sejak akhir-akhir ini, apabila usaha murninya membantu golongan daif dipertika1kan.

Menerusi live di Facebook ustaz Ebit baru-baru ini, penuh dengan linangan air mata pendakw4h itu meluahkan rasa terharu dan terima kasih di atas segala sokongan yang diberikan.

Bagi ustaz Ebit, segala kej1an dan tudvhan yang diterimanya adalah sebahagian daripada ujian hidup menandakan Allah sayang kepada hambaNya.

Saya bukan nak bergadvh

Menurutnya, dia mengakui tidak lari daripada perasaan sed1h denga segala tudvhan terhadapnya, niatnya bukanlah untuk bergaduh dengan sesiapa pun, tetapi hanya untuk membantu insan yang susah, seperti mana dahulu dia pernah dibantuv

“Bukan nak bergadvh, kita tak sentuh siapa-siapa, tak sebut nama siapa-siapa, kita tak kacvu siapa pun, tiba-tiba ujian datang. Saya rasa takut dan sedih…”

Saya diugut macam2

Tambahnya, dia tidak akan membalas segala kej1an dan ugvtan yang diterimanya, ini kerana untuk bergadvh dengan saling bertik4m lidah bukanlah caranya.

“Saya susah nak benc1 orang, nak lawan orang, kata orang..tapi kebelakangan orang tidak berhenti datang nak cari gadvh dengan saya, ugut saya bukan-bukan…”

Berlinang air mata ust Ebit

Dalam linangan air mata, pendakwah meluahkan segala kesedihan yang terbuku dalam jiwanya selepas segala kec4man dan tudvhan yang dilemparkan kepadanya.

Baginya, dia berserah segala kepada Allah, tiada dendam disimpan dalam hati. Bibirnya tidak putus-putus meminta maaf jika kerja yang dilakukannya telah mengguris hati segelintir pihak.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber : Ebit Lew via Rimbabara

Apa komen anda?