Ustaz Abu Syafiq Tuntut Ganti Rugi RM1 Juta Dan Permohonan Maaf Terhadap Amin Idris Ini Reaksi Padu Amin Idris

Beberapa hari yang lalu tul4r isu kontr0versi antara Ustaz Abu Syafiq yang dikatakan tidak berpuas hati dengan cara pendakwah Ebit Lew bergerak menyalurkan sumbangan ketika Perintah Kawalan Pergerakan berlangsung. Akibat daripada itu, ramai netizen yang mula mengec4m dan menyokong perju4ngan yang dibuat oleh UstazEbit Lew.

Namun ada juga segelintir yang tidak senang dan membuat laporan hingga Ustaz Ebit dipanggil untuk memberikan keterangan di salah sebuah balai polis di Kuala Lumpur. Ustaz Abu bagaimanapun menjelaskan bahawa beliau tidak tujukan hal tersebut kepada Ustaz Ebit Lew.

Berikutan itu ramai selebriti para ilmuan yang memuat naik status serta pandangan tentang isu ini.

SaIah seorang adalah pengacara dan personaliti TV iaitu Amin Idris. Beliau adalah antara yang lantang bersuara tentang isu ini dan menyokong penuh perjuangan Ustaz Ebit Lew.

Tersebutlah kisah seorang manusia bernama Ustaz Abu Syafiq (ketika ini FBnya disable. Kena hack katanya) yang hidup diisi dengan meng4ta orang, mem4ki hamun orang, menyes4tkan orang, memfitn4h orang.

Bila dia dikrit1k dan diperl1 kerana kelakuannya, eh tiba-tiba pm saya minta maaf? Yang kau pergi hin4 orang, mengat4 orang, tudvh orang macam-macam, ada kau minta maaf?

Tiba-tiba anc4m nak sam4n? Dont worry ustaz. I’m a law graduate. Justice must not deemed to be done, Justice must be seen to be done.

P.S: Geram je nak tunjuk screenshot mesej-mesej Ustaz Abu Syafiq. Its Ramadan. Sesungguhnya aku berpuasa. Bersabarlah

Akibat daripada beberapa posting yang dibuat oleh Amin, Ustaz Abu Syafiq akan menfailkan surat saman kepada Amin. Sekiranya tidak mahu kes ini berlanjutan, Amin haruslah membuat permohonan maaf kepada beliau secara terbuka di semua medium dan permohonan tersebut haruslah mendapat kelulusan dari Ustaz Abu sendiri.

Selain itu, Ustaz Abu juga meminta ganti rugi sebanyak RM 1Juta sebagai ganti rugi. Ini kerana Ustaz Abu mendakwa posting yang dibuat telah menyebabkan beliau mendapat pelbagai kec4man, ugvtan dan juga menjauhkan imej dan kredibiliti sehingga menyebabkan kerug1an. Semua ini haruslah dijelaskan dalam masa 7 hari.

Tetapi Amin telah memberikan jawapan bahawa tidak perlu untuk tunggu selama 7 hari dan beliau akan terus membawa kes ini ke Mahkamah.

K0YAK BETUL RUPANYA

Saya baru menerima surat dari peguam Ust. Abu Syafiq (Rasyiq Alwi). Antara kandungannya:

1. Menuntut SAYA MINTA MAAF TANPA SYARAT di semua medium dan permohonan tersebut mesti diluluskan oleh Ust Abu Syafiq

2. Ust Abu Syafiq juga menuntut RM 1 JUTA dari saya sebagai ganti rugi kerana posting saya

3. Menurut peguam Abu Syafiq, “Hasil daripada posting tersebut, anakguam kami telah menerima pelbagai reaksi negatif daripada masyarakat-masyarakat termasuklah beratus-ratus kec4man dan/atau ugvtan dan/atau komen-komen yang sinis yang tidak benar, menjatuhkan reputasi dan mencalarkan kredibiliti serta mendatangkan kerugian kepada anak guam.”

4. Saya diberi masa 7 HARI untuk mohon maaf dan bayar 1 JUTA kepada Abu Syafiq

JAWAPAN SAYA, tak payah tunggu 7 hari. Saman saya SEGERA! See you in court

Siapa setuju saya lawan, komen LAWAN ABU SYAFIQ.

Fuh..Semakin berlarutan dan panjang ya kes ini. Kita harap semuanya dapat diselesaikan secara baik. Dalam bulan Ramadhan yang mulia ini elokalah muhasabah diri atas perlakuan yang dilakukan supaya tidak mengguris hati orang lain.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber: WARTA HARIAN

 
Apa komen anda?