‘Cukuplah Menyus4hkan H1dup Saya’.. Tak Tahan Dikec4m Wanita Tul4r K3s Jakel Beri PenjeIasan Seben4r

Sidang media tempoh hari, Perdana Menteri Malaysia telah mengumumkan kebenaran untuk beberapa sekt0r perniagaan membuka kembali perniagaan mereka bermula 4 Mei ini dibawah perlaksanaan Per1ntah Kawalan Pergerakan Bersyarat.

Pengumuman yang dibuat ker4jaan ini memberikan peluang kepada peniaga untuk membuka kembali perniagaan dengan mengikut standard SOP yang telah ditetapkan oleh MKN dan juga KKM.

Sebilangan r4kyat Malaysia dilihat meIontarkan perasaan tidak puas hati dan risau dengan keI0nggaran yang diumumkan oleh kerajaan ini di media s0sial.

Syarikat Jakel antara perniagaan yang mengumumkan akan ber0perasi semula pada 4 Mei nanti.

Namun, ramai menunjukkan per4saan tidak senang atas pembukaan gedung pakaian itu ekoran penuIaran w4bak C0v1d-19 yang masih lagi belum reda.

Muzaffar Jakel iaitu adik bongsu Jakel telah memuat naik status di Instagram miliknya resp0n kepada orang ramai yang mempertik4ikan pembukaan gedung mereka.

Malangnya resp0n Muzaffar itu dianggap bi4dap oleh sesiapa pun yang membacanya kerana telah mengh1na bangsa Melayu secara keseluruhannya.

Orang ramai mula memberikan re4ksi yang pelbagai dari tndakan Muzaffar itu. Rata-rata menyatakan kekesaIan dengan tndakan bi4dap yang tidak sepatutnya dilakukan kepada mana-mana bangsa.

Tidak cukup dengan itu, keadaan dip4naskan lagi dengan k0men seorang indvidu yang bernama Nor Lizah yang meny0kong kenyataan Muzaffar .

“Betul pun apa yang dia cakap tu, Melayu ni memang bdoh b4ngang dalam segala haI ! Nampak duit mata k4bur, baca tak pandai, semua nak minta PM, padahal benda senang nak faham, tak s4ngka pula Melayu2 ni b0doh b4ngang sangat, keturunan asIi jadah, esok pergi beratur kat Jakel menj1Iat balik…Sembang tak serupa bikin Melayu kat Malaysia ni…” komen Nor Lizah.

Berikutan itu, slogan b01kot Jakel mula dimainkan oleh netzen gara-gara tidak berpuas hati dengan sikap b1adap mereka berdua.

Ekoran terIanjur kata, Muzaffar Jakel memohon ma4f di atas hantarannya itu. Beliau menganggap orang ramai telah saIah faham faham maksud sebnar yang ingin disampaikan.

Muzaffar Jakel turut menjelaskan SOP yang bakal dilakukan apabila gedung mereka dibuka kembali.

Laporan P0lis dibuat terhadap akaun FB Nor Lizah

SusuIan tndakan Nor Lizah itu, satu k3mpen melakukan lap0ran polis besar-besaran dilakukan

 

Contoh Draf Laporan Polis Kes Hina Melayu ke 2…….👇Laporan Saya ,saya ingin membuat laporan keatas 1 posting…

Posted by Tun Maharezza on Saturday, May 2, 2020

 

Antara draf dalam lap0ran yang disediakan dalam kempen itu seperti di bawah ini.

saya ingin membuat lap0ran keatas 1 posting yang sedang tuI4r di media s0sial

iaitu berkenaan dengan posting di facebook yang dibuat oleh seorang yang dikenal sebagai nor lizah

ayat posting itu berbunyi ,

‘betul pun apa yg dia cakap tu , melayu ni memang b0doh b4ngang dalam segala hal ! nmpak duit mata kabur ,baca tak pandai ,semua nak minta pm ,padahal benda senang nak faham ,tak sangka pula melayu 2 ni b0d0h b4ngang sangat,keturunan asIi jad4h ,esok pergi beratur ke jakel menjiI4t balik,sembang tak serupa bikin melayu kat malaysia nih’

dan dalam 1 komen beliau ,ditulisnya ayat yg sangat mengh1na dan telah mencetvskan kem4rahan awam ,

komen itu ,

‘melayu ni memang b0doh b4ngang,keturunan bdoh , mak bapak melayu lagi bdoh ‘

saya beranggapan posting itu 1 pengh1naan keatas orang melayu dan maksud posting itu mungkin 1 kes4Iahan jen4yah di bwh ,

akta skmm seksyen 233

akta kanun keseks4an seksyen 504 kk kerana membuat penyataan meghin4 dgn n1at utk mempr0vokasi keamanan awam

posting tersebut telah mendatangkan kem4rahan awam,

saya mohon pih4k berkvasa menyiasat posting tersebut dan memgambil tndakan undg undg yg perlu.

sekian laporan saya.

Pemilik Akaun Nor Lizah Menaf1kan Komen itu Datang Dari Akaun FB Dia

Assalamualaikum..

Alhamdulillah Done report polis pagi ni Mengenai viraI lsu perk4uman Yang menuIar di semua group – group di Facebook

Disini lizah ingin jelaskan ini adalah kali ke 2 Lizah buat report polis mengenai sc4mmer di Facebook.

Dah cukup bersabar , bila didiamkan makin menjadi – jadi. Dan Hari ini lizah terpaksa bukak cerita satu persatu .#MOHONBACA sampai hbs.

First report bulan 27/10/ 2017 , ada yang guna account kawan kepada kawan lizah dan HACK AKAUN BELIAU serta komen berunsur memaIukan lizah

Kebetulan account yang di Hack itu seorang angg0ta p0lis di simpang renggam johor dan beliau mengajar saya untuk report pada pihak p0lis lsu berkenaan , pada keesokan harinya .

Setelah tndakan p0lis di ambil SCAMMER NI BERDIAM DIRI selama 3 tahun dan muncul kembali 2 minggu lepas

Insiden pertama 2017 ia melibatkan maru4h liza tercem4r sebagai seorang wanita

Di mana menuduh lizah kes mer4mpas suami orang dan meng1kis duit suami orang dan pelbagai bende s4mpah di tudvhnya , tidak cukup dengan itu saya juga ditvduh perempuan svndal dan pelacvr .

Saya jugak disih1r tervk , selama 11 tahun sehingga terjejas hubungan kekeluargaan saya , anak2 dan suami juga terkene temp1asnya , hubungan kekeluargaan saya serta kesihtan saya juga terg4nggu .

cukup – cukup la menyusahkan hdup saya ni .

Saya tahu siapa pelakunya , dunia ni kecik je , jangan jadi pengecvt , ugvt melalui facebook , instagram jatvhkan maru4h orang .

Pada 22/5/2020 scammer yang sama datang dan komen semua post – post lizah di facebook melalui akaun Anu Sutha , akaun aktif yang di H4CK oleh scammer dan

Komen kata-kata berunsur ugvtan meny1mbah asid dan mengharapkan saya mat1 h4ncur b1nasa ,saya ada perusahaan saya sendiri dan mencari duit dengan hasil usaha saya sendiri tanpa perlu meng1kis mana2 lelaki mahupun perempuan .

Kehdupan saya tidak perlu berharap pada siapa- siapa saya masih ku4t untuk mencari rezeki buat diri saya dan keluarga saya , hentikan f1tnah yang diIemparkan ke atas saya dan keluarga saya.

3/5/2020 ramadhan 10 pukul 4.30 pagi saya dikejvtkan berita lsu perk4uman pula dimana malaysia sedang h4ngat kes rohingya dan saya dika1tkan dengan lsu “mengiakan post #muzaffarjakel “ , komen di post muzaffar itu BUKAN SAYA YANG KOMEN .

Gambar saya dicvr1 , dan facebook akaun baru yang sama dengan asal di create utk membukt1kan diri saya yang komen .

Setelah komen dan share ke semua gr0up sc4mmer de4ctivate akaun facebook f4ke yang sama dibina itu . Bukan itu sahaja kakak saya serta adik saya diugvt untuk dibvnuh .

Kami tak boleh berdiam diri lagi ni , pihak polis suruh saya ambil tndakan untuk habiskan kes ini .

So sc4mmer yang pengecvt sembuny1 dan tak ber4ni nk tunjuk muka tu saya kenal ANDA Saya tahu siapa anda , tunggu dan lihat tndakan pihak berku4sa dalam masa terdekat ini

Cukup lizah berdiam diri selama ni , lizah dah hiIang sabar kali ni , sampai anak saya nak sahur pun tak dapat pagi ni ,

Facebook page kakak saya jugak ntizen komen untuk di b01kot dan macam – macam ugvtan di terima, no tel Kakak saya di ambil dari page beliau .

Pada sc4mmer semoga Allah swt membalas anda dengan balasan yang setimpaI dengan tndakan anda terhadap saya , saya yakin DOA ORANG TERAN1AYA DI BULAN RAMADHAN akan di angkat oleh Allah …

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : gstv.vip / m.kbnrn/Gempak Online

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber

Apa komen anda?

Be the first to comment on "‘Cukuplah Menyus4hkan H1dup Saya’.. Tak Tahan Dikec4m Wanita Tul4r K3s Jakel Beri PenjeIasan Seben4r"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*