Boss Jakel Hampir Menitiskan Air Mata ‘Jantan’ Untuk Perjelaskan Siapa Sebenarnya ‘Nor Lizah’. Sekali Ustaz Abu Syafiq Pun Masuk Campur Dalam Hal Ini,Ini Yang Ustaz Abu Syafiq Kata..Memang Padu

Isu Jakel nampaknya masih hangat di perkatakan oleh netizan Malaysia terutama dari kalangan orang Melayu. Biarpun permohonan maaf sudah di buat oleh pelaku dan pihak Jakel, namun masih ada segelintir netizan tidak berpuas hati dan mahu b0ikot dari membeli pakian dan kain Jakel

Pelbagai pihak yang tampil meminta netizan memaafkan Jakel, termasuklah geesaan dari aktivis terkenal Yusuf Azmi. Terbaru Abu Syafiq juga mempunyai pandanngan yang sama

Lama mendiamkan diri, Abu Syafiq muncul lagi menasihati netizan Malaysia untuk tidak mengadu domba dan melaga-lagakan orang. Abu Syafiq juga menyeru supaya menyokong Melayu dan Jakel serta Muslim juga orang baik-baik. Berikut perkongsian Abu di Ig beliau

“Sudah sudah lah tu. Jangan adu domba laga lagakan orang lagi. Support Melayu dan JAKEL serta Muslim juga orang2 baik. Berhentikanlah ‘Wakaf Dosa’ ini. Ikutlah Nabi Jangan Ikut Wahhabi!”

Dua hari lepas Abu Syafiq ada memuat naik satu posting memohon doa dari semua kerana dia akan me jalani ujian Cov1d 19

“Hari ini saya akan jalani Screening C0vid-19.Mohon doa semua yang baik-baik di Ramadhan” tulis Abu Syafiq

CEO Jakel mohon maaf

DENGAN rendah hati, saya mewakili seluruh ahli keluarga dan rangkaian perniagaan Jakel memohon maaf kepada rakyat Malaysia khususnya orang Melayu yang tersinggung dengan kenyataan adik saya (Muzaffar),” kata Pengarah Urusan Kumpulan Jakel, Datuk Mohamed Faroz Mohamed Jakel.

Beliau membuat permohonan maaf itu susulan kenyataan adiknya yang tular di media sosial dan mencetuskan rasa tidak senang dalam kalangan warganet disebabkan ia disifatkan berbaur penghi1naan kepada orang Melayu.

Melayu penyokong terbesar Jakel

Menurut Mohamed Faroz, beliau sendiri k3sal dan marah dengan tindakan adiknya apatah lagi beliau sedar dan mengakui orang Melayu adalah penyokong terbesar perniagaannya selama ini.

“Isu itu kini seolah-olah ditokok tambah pihak tertentu yang mungkin cuba menghangatkan situasi serta menjatuhkan perniagaan Jakel.

“Awalnya, adik saya hanya menjawab pertanyaan seorang pelayar mengenai SOP (prosedur operasi standard) premis Jakel yang akan kembali beroperasi esok.

“Ia susulan ada warganet yang menyatakan kewujudan kluster Jakel pula apabila premis perniagaan kami dibuka, jadi adik saya memaklumkan SOP akan dititikberatkan sepanjang beroperasi.

“Walaupun adik saya sudah menyatakan mengenai SOP itu, pelayar berkenaan berterusan bertanya apa SOP yang dimaksudkan,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Penulisan adik tidak sensetif

Menjelaskan lanjut, Mohamed Faroz berkata, disebabkan itu, adik saya memuat naik kenyataan berkenaan dan dia mengakui cara penulisan adiknya menampakkan seolah-olah tidak sensitif dan mengguri1s hati orang Melayu.

“Saya juga terk3san dengan kenyataannya dan m4rah tetapi perkara sudah pun berlaku. Pada saya, salah faham ini menjadi lebih tervk apabila ia mula ditokok tambah oleh hantaran lain yang tidak tepat,” katanya.

Nor Lizah tidak ada kena mengena dgn keluarga

Merujuk kepada individu yang menggunakan nama Nor Lizah di Facebook, Mohamed Faroz berkata, individu terbabit tiada kena mengena dengan keluarga mahupun perniagaan Jakel.

“Saya dan keluarga langsung tidak mengenali individu itu jauh sekali menyokong kenyataannya. Isu ini saya kira hampir reda namun hantaran Nor Lizah di Facebooknya memanaskan kembali seperti mencvrah m1inyak ke atas api yang hampir p3dam.

“Sangatlah tidak logik dan tidak masuk akal untuk mengh1ina (orang) Melayu seumpama itu apabila saya sendiri sedar mereka begitu setia menyokong kami selama ini. Malah, mana mungkin kita akan menghi1na secara terbuka.

“Saya berharap masyarakat dapat memaafkan sebarang khilaf yang dilakukan seluruh ahli keluarga dan pekerja saya. Saya mungkin agak beremosi dalam hal ini tetapi (saya) benar-benar kec3wa dan sedih dengan apa yang berlaku,” katanya.

Kenyataan Muzaffar semalam tular apabila dia dikatakan menghina orang Melayu menerusi hantarannya di media sosial sehingga mencetuskan kem4rahan warganet khususnya masyarakat Melayu.

Isu bertambah panas apabila individu menggunakan nama Nor Lizah turut menghina Melayu dengan lebih teruk menerusi penggunaan perkataan bod0h dan sebagainya.

Bagaimanapun difahamkan, pemilik akaun, Nor Lizah itu dikatakan membuat lapor4n polis kerana tidak membuat hantaran itu sebaliknya dilaporkan berkata akaun Facebooknya dig0dam.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

SUMBER: Transformasi.host

Apa komen anda?