‘Hilang Sabar Tengok Manusia Lah4nat Ni’- Faizal Tahir Naik Angin

Sesuatu yang tak di jangka!

Walaupun pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) sepatutnya bermula pada esok, 4 Mei 2020, namun orang ramai sudah mula berpusu-pusu keluar rumah.

Dalam sebuah video yang tular di media sosial, terlihat orang ramai sudah memenuhi restoran. Malah dalam sedutan video yang lain, terlihat ramai yang berlegar-legar di sebuah medan selera di ibu kota.

Hal ini sudah semestinya mencetuskan kebimbangan orang ramai kerana ia sangat berbah4ya.

‘Hilang Sabar Tengok Manusia Lah4nat Ni’- Faizal Tahir Naik Angin

Video tersebut telah dikongsi semula oleh penyanyi dan komposer terkenal Faizal Tahir di Instagram peribadinya. Kesal dengan sikap segelintir rakyat Malaysia yang tidak memikirkan keselamatan orang lain, Faizal naik angin.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Astaghfirullahaladziim ya Allah. 🎥: @aznilnawawihm

A post shared by FT (@faizal_tahir) on

“Astaghfirullahaladziim ya Allah. Aku tak tau nak cakap apa la tengok video ni.

Saya ni bukannya jenis suka cakap kas4r. Tapi mana korang letak korang punya otak eh orang Malaysia?

“Bang4ng abadi la korang ni tau tak!! Bod0h yang amat. Duduk rumah la bahalol sekalian!! Korang ni tak fikir ke FRONTLINERS kita bergadai nyawa nak putuskan rantaian jangki1tan #covi1d19 ni?

Menurut Faizal, dia kec3wa lihat rakyat Malaysia berkumpul ramai-ramai seolah-olah mereka tidak takut kepada Covi1d 19 .

Malah mereka langsung tidak memikirkan perasaan para frontliner atau barisan hadapan yang bertungkus lumus memerangi jangk1itan v1irus.

“Sungguh aku kecewa la dengan perangai rakyat Malaysia yang tak pakai otak dan tak fikir pasal orang lain ni. Susah saya nak mar4h tapi kali ni mmg hilang sabar tgk manusia lah4nat ni.”-tulisnya di Instagram

Tambahnya lagi, dia berharap kerajaan menarik semula PKPB ini kerana ia sebenarnya akan memburvkkan lagi keadaan.

“Allah bagi akal tak pakai! Kemarvk sangat ke nak keluar shopping bukak puasa??!! TOLONG LA SAYA MINTAK SANGAT PADA @muhyiddinyassin_official TOTAL L0CKDOWN JE MALAYSIA NI!! SEBAB KALAU TAK L0CKDOWN MAKA MEMANG BERAMAI2 LA RAKYAT MALAYSIA L0CKDOWN DALAM KUBvR SELAMA-LAMANYA!! Itu baru betul TOTAL L0CKDOWN!! BO-D0H!”

Mungkin khuawatir  kata-katanya sedikit kasar dan emosi, Faizal dilihat telah menyunting semula kapsyen tersebut selepas beberapa jam ia dimuatnaik.

Pada Jumaat lepas, Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin berkata, kerajaan akan melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi membolehkan sebahagian sektor ekonomi dan sosial dibuka semula.

PM berkata langkah ini dalam mencari jalan mengimbangi keperluan untuk memulihkan ekonomi negara dan kepentingan membendung wab4k COVD 19.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber

Apa komen anda?

Be the first to comment on "‘Hilang Sabar Tengok Manusia Lah4nat Ni’- Faizal Tahir Naik Angin"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*