Isu Bayaran Teater Korupsi Dewan Semandung, Konsert Sulung Khai Jadi Tanda Tanya, Khai Bahar Mula Bersuara

SUSULAN isu bayaran tertunggak teater Korupsi Dewan Semandung, nasib penyanyi Khai Bahar yang sepatutnya melangsungkan konsert solo pertamanya Konsert Khai Bahar: Dari Smule Ke Pentas Dunia pada Mac lalu menjadi tanda tanya ramai pihak.

Menurut Khai, konsert dengan kerjasama syarikat milik Fauziah Ahmad Daud iaitu Ogy Ventures & Network Sdn Bhd yang terpaksa ditunda berikutan penularan Covi1d-19 itu masih belum diputuskan sama ada diteruskan atau tidak.

“Soal itu, saya serahkan kepada pihak pengurusan saya kerana mereka lebih arif untuk membuat keputusan.”

“Setakat ini, tiada sebarang isu untuk konsert ini dibatalkan dan tiada isu negatif yang saya dengar dari pihak pengurusan saya.”

“Sebagai seorang anak seni, walaupun tiada masalah sepanjang bekerja dengan Ogy saya percaya ada sebab di sebalik isu yang berlaku,” ujarnya kepada mStar.

Konsert Khai Bahar: Dari Smule Ke Pentas Dunia ditangguhkan berikutan kes penularan Covid-19.

Tambahnya, perkara berkaitan bayaran adalah isu yang sering dihadapi oleh golongan anak seni, namun dia percaya ada sebab tertentu masalah itu terjadi.

Khai berkata, masalah itu boleh diselesaikan dengan cara yang baik jika berkomunikasi dengan cara betul.

“Perkara ini juga pernah terjadi pada saya dengan pihak produksi lain, jadi bagi saya ia bukan soal dianiaya atau sebagainya. Apa yang berlaku, pasti ada sebabnya, jadi kita tak boleh nak salahkan satu pihak saja.

“Bagi saya sendiri, walaupun saya lambat dibayar, saya tidak mahu menuduh pihak tersebut secara melulu kerana ke mana saja kita pergi, kita tetap akan jumpa orang dengan sifat yang sama.

“Saya bukan seseorang yang cepat memberontak jika lambat bayar, jadi saya akan beri mereka masa untuk menyelesaikan isu itu, insyaAllah nanti akan ada rezeki,” ujarnya.

Sebelum ini, beberapa pelakon teater terbitan Fauziah atau lebih dikenali sebagai Ogy meluahkan rasa kecewa apabila tidak mendapat bayaran seperti dijanjikan.

Malah, pengarah teater itu iaitu Khir Rahman mendedahkan Ogy telah menyekat dia dan pelakon lain di aplikasi WhatApps dan Instagram.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: MSTAR

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Isu Bayaran Teater Korupsi Dewan Semandung, Konsert Sulung Khai Jadi Tanda Tanya, Khai Bahar Mula Bersuara"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*