Viral Kisah Pak Cik Tinggal Dalam Pondok ‘Samp4h’, Penduduk Kampung Tampil Ded4h Kisah Sebenar

Hakikatnya, setiap manusia di muka bumi ini tidak dapat lari daripada mas4lah. Ada di antara mereka yang diuji dengan pelbagai dug4an anataranya ialah dari segi kesus4han hidup, kesihatan dan sebagainya.

Begitulah nasib yang ditimpa oleh seorang lelaki warga emas ini iaitu Syed Hamzah Bin Syed Mohammad apabila dia dipercayai terpaksa menetap di rumah yang sangat us4ng dan kot0r kerana kemisk1nan hidup.

Duduk di pondok us4ng

Seorang pengguna Facebook yang dikenali dengan nama Anang Vespa ada berkongsi satu kis4h 4ayu tentang kehidupan seorang lelaki, Pak Cik Aid yang hidup dalam keadaan sangat d4if. Lebih meruntun hati apabila melihat keadaan kediaman yang didiami lelaki ini sangat k0tor dimana botol-botol kosong dan kot4k berteraburan di lantai rumah berkenaan.

Tubuh mengg1gil kel4paran

Menurut lelaki ini, dia menyedari keberadaan lelaki ini apabila dia mendengar suara jer1tan ketika dia melalui satu kawasan pedalaman di Jawang, Sungai Siput di Perak. Sebaik sahaja selepas mendengar jer1tan tersebut, dia kemudian terlihat Pak Cik Aid keluar daripada pondok berkenaan dalam keadaan tubvh badannya mengg1gil kerana l4par. Individu ini yang kebetulan membawa beberapa kotak makanan turut memberi sumbangan kepada Pak Cik Aid.

Penduduk ded4h kisah sebenar

Sementara itu, menurut beberapa orang pengguna Facebook yang mengenali Pak Cik Aid ini kemudian tampil menjelaskan perkara sebenar. Menurut mereka, pihak-pihak atasan dan penduduk kampung juga telah memainkan peranan mereka dengan membantu dan memberi sumbangan makanan kepada Pak Cik Aid tetapi sayangnya lelaki warga emas ini dikatakan lebih memilih untuk hidup dalam keadaan seperti ini. Difahamkan juga, Pak Cik Aid memiliki dua orang anak lelaki dan kedua-duanya kini sedang bekerja di Pasar Besar Super Kinta di Ipoh.

Terima kasih kerana membantu

Sumber: Anang Vespa

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

sumber: OHBULAN!

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Viral Kisah Pak Cik Tinggal Dalam Pondok ‘Samp4h’, Penduduk Kampung Tampil Ded4h Kisah Sebenar"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*