3 Tahun Keluarga Ini Hidup Dlm Semak Ini, Kedatangan Ustaz Ebit Bawa Sinar

Hari ini, Ustaz Ebit Lew meneruskan lagi kerja-kerja mencari dan membantu golongan yang tidak berkemampuan di Pahang. Walaupun pelbagai cab4ran dan k3caman, Ebit Lew terus tekadkan hati meneruskan kerja-kerja dakwah. Berikut perkongsian menarik sebuah keluarga di Kuantan yang mengundang sebak ramai

“Menangis teresak hari ni. Jumpa kakak dan anak kecil duduk 3tahun di rumah ini di kg Sri Damai Kuantan tanpa air dan elektrik. Buang air besar di semak. Tadah air perigi. Semak penuh. Kakak ini asal kelantan. Menangis dengar kisah kakak ini.

Biasa saya tahan air mata depan mereka. Hari ini saya biarkan jer menangis depan kakak dan anak ini. Anak semua tak sekolah. Ic semua ada. Ya Allah apalah nak jawab depan Allah nanti. 3 tahun hidup dalam semak ini. Tangga nak naik rumah patah. Tandas takde. Betul-betul luk4 hati saya hari ini. Betul ke. Berkali-kali saya cek akak ini.

Penghulu Kampung datang hulur sumbangan

Penghulu dan tok empat semua hadir tadi. Terima kaseh hadir. Mereka ada beri beras dan makanan untuk keluarga ini. Katanya tak mampu nak tolong cari rumah dan lain-lain. Dah cuba sana sini belum dapat lagi. Menangis saya dari tadi.

Saya memang tak lepas di akhir4t nanti. 3 tahun lalu di jalan besar sana pergi ceramah. Ya Allah ampunkanlah ebit lew ini. Maaf ya Allah. Kasihannya. Takde air elektrik 3 tahun. Ya Allah.

Saya nekad nak cari rumah dan nak sekolahkan anak ini semua. Hantar sekolah madrasah atau mana-mana asrama sesuai. Tak berhenti kakak ini cakap terima kaseh. Bahagian kakak. Ini semua akan jadi sejarah yang kita akan kena jawab depan Allah.

Masa kamu ebit lew makan sedap tidur lena. Kenapa ada sebuah keluarga 3 tahun hidup begini? Hanya rahmat Allah yang saya harapkan. Betul-betul malu saya rasa. Doakan saya nak cari rumah untuk mereka.”

Setakat artikal ini ditulis, posting Ebit Lew ini telah mendapat 67K tanda suka, 3K komen dan 4.9K perkongsian

Rata-rata pengikut Ustaz Ebit Lew di FB telah menyumbang wang untuk membantu kerja-kerja amal yang di lakukan

Reaksi netizan:

Sapiah Shaudin Ya Allah permudahkan kan urusan UEL dalam membantu masyarakat Di mana saja… Jauhkan dari sifat has4d dengk1 manusia. Aamiin

Akhilah Osman Osman Mujur ada ustaz UEL..ramai org miskin yg terbela nasib mereka diserata tempat..

Mella Osman Allahu…. semoga UEL and team dipermudahkan urusan…. hya Allah dpt mbalas ikhtiarmu… mana2 org islam pakat2 support bisnes UEL bole beli bju kt kedai Ustaz…… bygkan andai menteri kita mcm nie… Masya Allah…. terbela nasib org miski1n di Malaysia

Jenny Hiang Tahniah ustaz lew perjuangan semakin mencabar berdepan dgn masaalah masyarakat berkat doa semua semoga urusannya dpermudahkan..walaupun kita beda agama tapi nilai murni ustaz ebit menyebabkan kesaedaran kmi semakin menyayangi sesama insan..Terbaikkk ustaz ebit lew

Kisah perkongsian Ust Ebit itu akhirnya menyebabkan kisah keluarga yang serba kekurangan itu mendapat perhatian masyarakat ketika membantu sebuah keluarga ibu tunggal di Tanjung Lumpur, Kuantan Pahang.

Namun begitu, sebelum ini  ia menimbulkan pula kisah lain yang menyentuh sensetiviti masyarakat tempatan disitu sehingga ada wakil penduduk terpaksa membuat penjelasan.

Semoga segala urusan Ebit Lew membantu masyarakat ini di permudahkan

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: MB

Apa komen anda?

Be the first to comment on "3 Tahun Keluarga Ini Hidup Dlm Semak Ini, Kedatangan Ustaz Ebit Bawa Sinar"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*