PM Muhyiddin Mahu Dis1ngkir, Prof Ridhuan Tee Dedah Rancangan L1cik Ultra Kiasu

APA lagi Tan Sri Muhyiddin Yassin mahu, melainkan untuk menyelamatkan agama, bangsa dan negara ini daripada tangan-tangan j4hat ultra k1asu.

Apa lagi Muhyiddin mahu, dalam keadaan usia sebegini (73 tahun, 4 hari lagi, 15 Mei 1947), sepatutnya dia berehat, tetapi dia terus bekerja sebagai Perdana Menteri (PM), dengan tugas yang amat ber4t.

Apa lagi Muhyiddin mahu, dalam keadaan kesihatan yang kur4ng mengizinkan, sudah tentu amat memenatkan, namun diteruskan juga kalau bukan untuk agama, bangsa dan negara.

Apa lagi Muhyiddin mahu, jadi Timbalan Perdana Menteri sudah, Menteri Besar sudah, menteri-menteri Kabinet pun sudah, kini Perdana Menteri. Apa lagi kuasa yang dicari, kalau bukan reda Allah untuk berbakti.

Apa lagi Muhyiddin mahu, harta, takhta, keluraga, semua dah ada. Kenapa mahu peni1ng kepala, kalau bukan demi negara tercinta.

Apa lagi Muhyiddin mahu, dalam keadaan sebegini, lebih baik duduk rumah, main dengan anak cucu, kenapa harus bersusah payah?

Sudah tentu tidak lain, negarawan ini memikirkan negara ini mesti diselamatkan. Muhyiddin mahukan lakukan apa yang tidak dapat atau tidak sempat dilakukan sebelum ini. Atau mungkin ‘d0sa’ terdahulu perlu ditebuvs sebelum r0h bercera1 daripada j4sad. Inilah insan yang bernama Muhyiddin.

Muhyiddin mahu membuktikan bahawa anak Melayu dan Bumiputera mampu secara efisyen memimpin menguruskan negara tercinta dengan baik, berbanding ultra k1asu.

Tidak dapat dibayangkan jika negara ini terus berada dalam cengk4man ultra k1asu PH yang r4kus kuasa, dipengaruhi kap1talis luar. Sudah tentu C0vid-19 menjadi lebih dahsyat dengan kaedah menolak PKP.

Dengan ini, saya mohon rakyat Malaysia, bantulah Muhyiddin, bukan membeb4nkan, dengan undi tidak percaya ketika kita sedang bert4rung dengan ujian Allah ini. Percayalah, rakyat sudah b0san dengan sandiwara ultra k1asu.

Jika ditakdirkan, Parlimen terp4ksa dibub4rkan kerana undi tidak percaya ini, saya yakin PH akan menerima tamparan hebat. Sebab itu jangan terikut-ikut dengan rentak bapak ultra k1asu. Mereka ibarat cacing kep4nasan kerana h1lang ku4sa sekelip mata.

Justeru, mari kita bersama-sama bantu Muhyiddin. Pertama, ingatan saya kepada semua wakil rakyat yang dilantik sama ada, dalam Kabinet, mahupun GLC.

Berkhidmatlah dengan penuh integriti berpaksikan Perlembagaan. Jangan ada lagi cerita-cerita yang tidak sedap didengar seperti r4suah, kr0ni, jen4yah dan sebagainya.

Jika ada bawa lagi perangai-perangai lama ini, r4suah, k0rup atau melakukan perbuatan yang memalukan atau menjadikan PM sakit kepala memikirkannya, buang sahaja mereka. Biar undang-undang yang menghukuvm.

Kedua, normal baharu atau new normal dalam konteks Malaysia, adalah kembali fitrah, balik asal, back to basic. Ikut fitrah alam yang Allah jadikan. Ambil ibrah puasa yang kita lalui ketika ini dan Aidilfitri yang akan menjelang tidak lama lagi. Sucikan diri, untuk menjadi bersih, kembali fitrah.

Islam mengibaratkan kita ini lahir ibarat kain putih suci bersih, kitalah yang akan mencorakkan sama ada terus kekal putih atau menjadi sebaliknya.

Saya melihat C0vi1d-19 adalah teguran dari Allah kepada manusia yang sudah terkeluar normal kehidupan seimbang. Terutama kepada negara-negara besar. Sehebat mana pun kamu, kamu tidak dapat lari daripada ku4sa Allah.

Buktinya jelas, Allah hantar sejenis makhluk halus yang bernama v1rus, seluruh dunia menjadi kelam kabut. Secanggih mana pun teknologi masih tidak dapat mel4wan. Menunjukkan betapa kerd1lnya kita.

Kepada umat Islam negara tercinta ini, teguran Allah ini, jelas mahu menyelamatkan negara kita dan seisi umatnya. Ketika mana negara mula g0yah dengan ker4kusan ultra k1asu, Allah uji kita, agar perancangan j4hat ultra k1asu tidak kesampaian.

Allah mahukan kita tunduk dan sujud kepadaNya. Jangan kita sombong dengan nikmat ibadah yang selama ini kita lakukan. Solat jumaat dan berjemaah di masjid dan surau semuanya telah tergendala. Ini belum datangnya fitn4h daj4l.

Ketiga, teruskan Per1ntah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) sampai bila-bila, terutama pada waktu malam. Fikirkanlah kenapa Allah jadi waktu Maghrib petanda berakhir satu hari, bermula satu hari baharu. Inilah kalendar Islam berasaskan peredaran bulan.

Kenapa sehari berlalu, petandanya dengan masuknya waktu senja (maghrib). Kenapa bukan jam 12.00 tengah malam mengikut kalendar Masihi. Mesti ada sebab seperti yang saya nukilkan minggu lalu.

Pandai ibu bapa kita dulu-dulu, sentiasa pesan kepada anak-anak mahu keluar rumah pada waktu siang, baliklah sebelum senja atau sebelum Maghrib. Rupanya ada rahsia tersembunyi.

Justeru, jika mahu lahirkan generasi Rabbani. Pastikan manusia pulang ke rumah sebelum waktu malam menjelma. Hidupkan amalan berjemaah di rumah, makan berjemaah, sembahyang berjemaah, kemudian tidurlah untuk mencari kekuatan di tengah malam hari dan awal pagi. Selepas itu, bertebaranlah mencari rezeki.

Jika binatang pun pulang ke sarang menjelang Maghrib (senja) kenapa manusia perlu berkel1aran tanpa tujuan pada waktu malam. Pulanglah.

Pastikan PKPB terus dikuatkuasakan pada waktu malam demi menyelamatkan anak-anak tercinta, meskipun C0vi1d-19 berjaya diputu5kan.

Ultra k1asu pastinya cukup m4rah, jika ada sebarang polisi yang boleh menyekat pergerakan mereka dan perniagaan malam mereka. Mereka mahukan bandaraya hidup 24 jam tanpa henti dengan aktiviti yang boleh mengundang murk4 Allah.

Akhirnya, marilah kita bersama-sama bantu insan bernama Muhyiddin demi agama, bangsa dan negara.

Prof Dr Mohd Ridhuan Tee Abdullah

TIDAK sampai tiga bulan tempoh pentadbiran kerajaan Perikatan Nasional (PN), dunia politik negara kembali berg0lak.

Agak mengejvtkan apabila kerajaan PN pimpinan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang dianggap berjaya menjalankan urus tadbir kerajaan dengan begitu baik termasuk dalam menangani anc4man pandemi1k Covi1d-19, kini boleh diibaratkan seperti ‘telur di hujung tanduk’.

Masakan tidak, dalam tiga hari lalu, negara digemparkan dengan berita Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Mohamad Ariff Md Yusof menerima usul undi tidak percaya terhadap Muhyiddin menjelang persidangan Parlimen yang akan diadakan pada 18 Mei ini.

Usul berkenaan yang dikemukakan oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad pada 4 Mei lalu dikec4m sebahagian besar rakyat negara ini dan disifatkan sebagai tidak kena pada masanya.

Tindakan itu turut dianggap langkah terdesak Dr Mahathir dan pemimpin Pakatan Harapan (PH) yang diketuai Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mendapatkan kembali tampuk kepimpinan kerajaan meskipun negara sedang menghadapi cabaran lebih get1r iaitu anc4man Covi1d-19 dan keg4watan ekonomi.

Langkah terkini Dr Mahathir itu turut menimbulkan persoalan dalam kalangan rakyat Malaysia, lebih-lebih lagi Anwar sudah memberi jaminan bahawa PH tidak akan mengemukakan sebarang usul undi penentuan keyakinan (vote of confidence) terhadap Muhyiddin pada sidang Parlimen 18 Mei nanti

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Mohd Ridhuan Tee Abdullah, Ismaweb, MV via newsvideoviral

Apa komen anda?

Be the first to comment on "PM Muhyiddin Mahu Dis1ngkir, Prof Ridhuan Tee Dedah Rancangan L1cik Ultra Kiasu"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*