Rider Perempuan Tarik Balik Rep0rt,Setuju Berdamai Lelaki Cina Tersebut Isv DiTndang Akibat Dip0tong Semasa Membuat U-Turn

TINDAKAN seorang lelaki men3ndang penghantar makanan wanita hingga terj4tuh dalam kejadian di Bandar Puteri Puchong, di Serdang, hari ini, mengund4ng pr0tes kumpulan berkenaan.

Susul4n kejadian itu, sekumpulan penghantar makanan dilihat berkumpul di hadapan pr3mis berkenaan melakvkan pr0tes terhadap perbuatan lelaki terbabit.

Terdahulu, video rakaman kamera litar tertutup (CCTV) berdurasi 57 saat memaparkan penghantar makanan wanita terbabit dit3ndang beberapa kali lelaki itu hingga terj4tuh.

Selain video itu, turut tular di laman sosial adalah video lelaki yang did4kwa men3ndang wanita berkenaan dipercayai dirakam penghantar makanan lain.

Menurut sumber, kejadian dipercayai berlaku apabila lelaki terbabit didapati tid4k pvas hati kerana wanita yang menunggang motosikal mem0tong ketika dia ingin membuat pusingan U.

“Akibat kejadian, lelaki terbabit menunjukkan isyarat luc4h sebelum bertindak men0lak m4ngsa.

“M4ngsa turut dit3ndang sebanyak tiga kali di bahagian pinggang menyebabkan dia j4tuh,” katanya.

Menurutnya, susvlan kejadian itu m4ngsa membuat lap0r4n polis di Balai Polis Puchong untuk tindakan lanjut.

“Kedua-dua individu berkenaan sudah dirakam keterangan dan pengadu bersetuju untuk menyelesaikan k3s berkenaan secara baik serta menarik balik lap0ran polis yang dibuat,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Serdang Asisten Komisioner Ismadi Borhan dalam kenyataannya meng3sahkan, pihaknya menerima lap0ran berhubung kejadian itu dan memberitahu k3s dis1asat mengikut S3ksyen 323 Kanun Kes3ksaan (KK).

Katanya, kedua-dua pihak sudah dip4nggil dan dirakamkan percakapan.

“S1asatan mendapati dalam kejadian itu terdapat persel1sihan faham antara kedua-dua individu terbabit. Namun, tiada kec3deraan dialami kedua pihak.

“Kertas s1asatan akan dilengkapkan dan diminta semua pihak bertenang dan tidak mengeluarkan komen yang boleh mem3cahkan keamanan dan mendatangkan kegus4ran awam,” katanya.

Terdahulu, satu video telah tular di laman media sosial.

Semalam berl3gar-l3gar di laman sosial media, mengenai video did4kwa seorang lelaki telah meng4sari penghantar makanan Foodpanda yang juga seorang wanita.

Dalam rakaman video tersebut, lelaki itu dilihat meny3pak perempuan tersebut berkali-kali.

Ter4jang rider perempuan

Terdapat dua video yang tular, video pertama memap4rkan rakaman CCTV, menunjukkan lelaki terbabit dilihat beberapa kali men3ndang rider wanita itu sehingga terj4tuh.

Muka sudah viral

Manakala, video kedua pula dir4kam oleh s4ksi kejadian, memperlihatkan lelaki tersebut yang dipercayai berbangsa Cina, dikatakan cuba untuk mel4rikan diri selepas didapati memukuI rider berkenaan.

Lokasi kejadian berlaku di sebuah restoran, dapat kita perhatikan di hujung video kedua itu, sekumpulan rider Foodpanda telah menunggu di luar.

Memang kvrang aj4r

Tindakan b1adap lelaki itu juga telah mengund4ng am4rah netizen, rata-rata meny3lar perbuatannya meng4sari rider wanita berkenaan.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : OMM & HMetro

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Rider Perempuan Tarik Balik Rep0rt,Setuju Berdamai Lelaki Cina Tersebut Isv DiTndang Akibat Dip0tong Semasa Membuat U-Turn"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*