Ramai Tak Puas Hati Pemandu Hilux Cuba Lnggar Orang Rmai, Sekali Datang Lelaki Cina Komen

Media sosial kec0h dengan berita pemandu kenderaan pacuan empat roda yang dipercayai mab0k dan meInggar lima orang awam dan gerai bazar Ramadan.

Kjadian yang berlaku di di Bukit Sentosa, Hulu Selangor, petang semalam itu rupanya tidak habis di situ.

Ini kerana pemandu terbabit dikatakan telah datang ke Balai Polis Bukit Sentosa dan mengeluarkan kata-kata k3sat terhadap anggota bertugas kira-kira jam 6.35 petang semalam.

Perkara itu disahkan oleh Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Superintendan Arshad Kamaruddin yang berkata svspek kemudian keluar dari Balai Polis Bukit Sentosa dengan tergesa-gesa.

Mengejutkan selepas kira-kira lima minit kemudian svspek meluru masuk ke balai dengan memandu kenderaan pacuan empat roda Toyota Hilux

Menurut Arshad, beberapa orang awam dilihat mengejar svspek kerana dia meInggar orang awam di lokasi berkenaan.

” Svspek kemudian pergi ke tapak penjaja yang dikumpulkan setempat di Persiaran Orkid, Bukit Sentosa dan meInggar orang awam dan gerai makanan di bazar itu.

” Ekoran kejadian ini, lima orang awam termasuk seorang wanita berusia antara 40 hingga 50 tahun ced3ra dan dilaporkan berada dalam keadaan stabil,” katanya.

Beliau berkata, setakat ini, dua kereta, dua motosikal dan dua khemah di tapak perniagaan itu rosak akibat diInggar svspek.

Menurutnya, terdapat lima laporan polis diterima daripada orang awam membabitkan peniaga gerai yang ced3ra serta meng4lami kerosakan gerai.

Svspek sudah ditahan

Dalam pada itu, Ketua Jabatan Siasatan Jnayah (JSJ) Selangor, Datuk Fadzil Ahmat berkata, pihaknya sudah menahan pemandu berusia 30-an itu.

Svspek ditahan dan siasatan lanjut berhubung kejadian itu sedang dijalankan mengikut Sksyen 307 Kanun Kesksaan, Seksyen 90 Akta Polis

Dalam video yang tular, kelihatan orang awam membaling kayu dan objek ke arah kenderaan itu yang dipandu secara melulu tular di media sosial, hari ini.

Komen seorang lelaki Cina cvri tumpuan

Sementara itu menerusi ruangan komen rata-rata mengecam lelaki terbabit yang bertindak melulu tanpa memikirkan nywa orang lain.

Namun dalam banyak-banyak komen, terdapat satu komen lelaki Cina yang mencvri tumpuan.

Tanpa menulis apa-apa berbentuk perk4uman dan provokasi, lelaki tersebut meminta supaya hukvman berat dikenakan kepada pelaku tanpa mengira kaum.

” Haiz… Malu sangat dengan segelintir cina yang suka mab0k, lepas tu bawa kereta macam han#t, bila kena bantai keluar kad 0KU dan buat muka kesian…kasi upkan hukvman untuk k3s mcm ni, bagi penjara kaw kaw punya…

” Kalau takda nanti pemandu mab0k ni semua ingat jalan ni sudah family dia wasiat bagi dia…. Any way selamat bersahur and selamat hari raya… Stay safe semua..” tulis Edmund

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Limau Ais

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Ramai Tak Puas Hati Pemandu Hilux Cuba Lnggar Orang Rmai, Sekali Datang Lelaki Cina Komen"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*