Selepas Did4kwa ‘Main-Main’ Ketika Takbir Raya, Ini Reaksi Anak Muda Itu Yg Mengejuutkan Ramai

Seorang pengguna Twitter, Muhammad Faris Danial, 21, menyatakan dia tidak berniat untuk mempermainkan agama ketika melaungkan takbir raya ketika sambutan Aidilfitri Ahad lalu.

Rakaman video Faris bertakbir bersama ayahnya, Redzuan dan adik, Faris Aiman yang dimuat naik di platform miliknya mendapat perhatian warganet.

Ketika dihubungi Gempak, Faris akui perkongsian itu sekadar hiburan untuk pengikutnya terutama kawan-kawan yang mengenali rapat.

“Saya kongsi video itu memang hiburan semata-mata untuk kawan-kawan tengok sebab mereka kenal saya macam mana.

“Tapi bila kita kongsi sesuatu dalam sosial media, kita tak boleh jangka sejauh mana video tu boleh pergi walaupun niat kita memang hanya untuk suka-suka saja.

“Saya pasti tiada sesiapa pun yang berniat untuk mempermai1nkan agama sendiri apatah lagi bila bersama dengan keluarga,” katanya.

Tambah Faris, video tersebut mendapat respon positif yang rata-ratanya mengaitkan dengan situasi bersama ayah masing-masing.

Malah, ada segelintir yang tidak senang hati dengan kelakuannya namun Faris tidak menyimpan perasaan ataupun tersinggung dengan kata-kata yang dilemparkan itu.

“Pada awal video ini dimuat naik, ramai yang gelak dan beri respon atas sebab ketegasan ayah saya dengan hanya menjeling anaknya.

“Ramai yang kaitkan situasi ini apabila bersama dengan ayah mereka. Mereka kata itu kuasa seorang ayah.

“Sejujurnya saya tidaklah tersinggung dengan kata-kata negati1f yang dilemparkan. Saya sebagai tuan badan sedar apa yang saya buat.

“Malah, video saya takbir tanpa ketawa dan silap pun ada juga saya rakam. Tapi sesetengah manusia tidak bertindak dari sudut yang positif, malah terus menghukvm dan mempersoalkan tentang kekecewaan ayah saya,” katanya lagi.

Dalam pada itu, Faris mendedahkan ayahnya seorang yang kelakar namun tegas dalam tuntutan ibadah.

“Dalam kehidupan sebenar ayah saya kelakar sangat orangnya cuma garang dalam soal ibadah, macam dalam video tu lah sewaktu tengah bertakbir. Ayah sangat teliti dalam isu macam ni,” katanya menutup perbualan.

Perkongsian video itu mendapat lebih 300,000 tontonan dan 15,000 kicauan (retweet).

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: GEMPAK

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Selepas Did4kwa ‘Main-Main’ Ketika Takbir Raya, Ini Reaksi Anak Muda Itu Yg Mengejuutkan Ramai"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*